"סמכויות מוגבלות שלא יאפשרו לה להגיע לחקר האמת": חברי ועדת הצוללות התפטרו

חברי הוועדה התפטרו בשל העיכוב והמגבלות שהועלו במסגרת הדיונים עם היועמ"ש • במכתב כתב יו"ר הוועדה סטרשנוב: "חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות ביותר שלא יאפשרו לה להגיע לחקר האמת" • גנץ הביע כוונה להקים מחדש את הוועדה, אך ספק אם זה יקרה

שר הביטחון בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
שר הביטחון בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

חברי ועדת הבדיקה שהקים שר הביטחון בני גנץ לפרשת רכש הצוללות וכלי השיט התפטרו מתפקידם בשל העיכוב והמגבלות שהועלו במסגרת הדיונים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. גנץ ויו"ר הוועדה, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שלחו מכתבים למנדלבליט ובהם ביקורת על התמשכות הליכי הבדיקה בנושא והכוונה לקצץ בסמכויותיה.

גנץ כתב ליועץ המשפטי לממשלה כי לאור החשיבות הרבה של הנושא, הוא מבקש ממנו לסיים באופן דחוף את הליך הבחינה ולאפשר את תחילת עבודת הוועדה, משום שמדובר בנושא בעל חשיבות ראשונה במעלה - ביטחונית, כלכלית וציבורית. "מדובר בנושא שלמיטב הבנתי לא פוגע בהליך הפלילי, ויש לו חשיבות ראשונה במעלה במישור הציבורי הביטחוני והכלכלי", כתב גנץ למנדלבליט.

במכתבו של סטרשנוב לגנץ, כתב השופט: "מהדיונים המתנהלים בנושא סמכויות הוועדה בין היועץ המשפטי למערכת הביטחון ובין נציגי היועץ המשפטי לממשלה, הנני למד כי נוכח ההליכים הפליליים המתנהלים במקביל, בדעתו של היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות של ממש על עבודת הוועדה... במצב דברים זה, חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות ביותר שלא יאפשרו לה למצות את הבדיקה ולהגיע לחקר האמת... חשתי שזו משימה לאומית ציבורית חשובה ביותר...אך במגבלות שהוטלו על עבודת הוועדה, חוששני שאין כל אפשרות ממשית לבצע בדיקה אפקטיבית ואמונה בנושא כה חשוב למדינת ישראל".

גנץ הביע כוונה להקים מחדש את הוועדה, מהלך שעשוי לסייע לו בתעמולת הבחירות הקרבה, אך ספק אם זה יקרה.