קרן הטכנולוגיות עילית של אי.בי.אי מחלקת למחזיקיה 25 מיליון שקל

בסוף החודש תבצע פדיון יחידות "בשל הצטברות רווחים", בהתאם למנגנון הקובע חלוקה של 90% מהרווחים הממומשים בכל שנת כספים

דן אקס / צילום: אילן בשור
דן אקס / צילום: אילן בשור

קרן הטכנולוגיה עילית של אי.בי.אי מחלקת רווחים למחזיקים בה: כמה שבועות לאחר שהקרן, שבניהול ד"ר דן אקס וד"ר דור לי-לו, הודיעה על כך שבסוף דצמבר היא תבצע לראשונה פדיון "בשל הצטברות רווחים", ביום ב' נקבע כי הקרן תחלק למשקיעיה סך של כ-25 מיליון שקל מהרווחים הממומשים, באמצעות פדיון יחידות.

חלוקת הרווחים מתבצעת בהתאם למנגנון המוגדר בתשקיף הקרן, הקובע חלוקה של 90% מהרווחים הממומשים בכל שנת כספים. כך, בשבוע הבא תחלק הקרן למשקיעים המחזיקים בה יחידות בשיעור של עד 4.14% משווי הקרן. הפדיון מתבצע על פי מחיר ה-NAV (שווי נכסי) של הקרן, שעומד על 125.4 שקל ולא במחיר השוק שלה, שעומד על 91.8 שקל ליחידה. אגב, שווי הקרן בשוק עומד על 366.9 מיליון שקל לעומת שווי NAV של 505.6 מיליון שקל.

בשנה האחרונה ביצעה הקרן ארבע השקעות בחברות סטארט-אפ לא סחירות, כך שמאז תחילת פעילותה השקיעה ב-10 סטארט-אפים סכום של כ-85 מיליון שקל.

בחודש יוני 2018 השלימה אי.בי.אי טכנולוגיות עילית גיוס של כ-400 מיליון שקל. את כספה היא משקיעה בחברות טכנולוגיה ישראליות בשלבי התפתחות שונים - מחברות סטארט-אפ ועד חברות בשלות שכבר נסחרות בבורסה. הקרן תשקיע עד 75% משווי נכסיה בחברות הייטק לא סחירות.

מדובר במעין קרן הון סיכון סחירה, במבנה של קרן נאמנות, שפותחה כדי לאפשר השקעה במיזמי טכנולוגיה גם לציבור הרחב. ביולי 2017 פרסם אגף החשב הכללי במשרד האוצר, בצעד משותף עם רשות ני"ע, "מכרז לבחירת מנהלים לקרנות השקעה בחברות הייטק", שייסחרו בבורסה המקומית, עם הגנה מפני הפסדים בקרן עד לגובה של 50 מיליון שקל, ואפשרות ללוות כסף מהמדינה. מטרת הקרן היא "לנסות להשיג תשואה עודפת בשיעור שנתי של 5% לפחות על פני שיעור השינוי במדד ת"א טק-עילית".