הוט מובייל האיצה המעבר לשיחות על גבי האינטרנט

החברה השלימה הפעלת טכנולוגיית VoLTE בקרב 400 אלף לקוחות על מנת לעמוד בדרישות משרד התקשורת

חברת הוט מובייל משקיעה משאבים בטכנולוגיה להעברת שיחות על גבי האינטרנט (VoLTE (Voice over LTE וצברה כבר מעל ל-400 אלף לקוחות שמשתמשים בטכנולוגיה. המעבר ל-VoLTE הוא חלק מתנאי המכרז לדור החמישי במסגרת התמריצים שמעניק המשרד למי שמטמיע את הטכנולוגיה בנוסף להקמת אתרים.

על מנת להפעיל את השירות נדרשים המפעילים לבנות ליבת רשת תומכת IMS ולא כל המפעילים השלימו הקמה שלה. ההטמעה של הטכנולוגיה מחייבת "התאמה" של המכשיר לשירות, כלומר גם כאשר יצרן המכשירים מאפשר את התכונה עדיין המפעיל הסלולרי נדרש לבקש לפתוח אותה.

טכנולוגיית VoLTE מייצרת חווית דיבור עם איכות שיחה HD ומאפשרת הקמת שיחה מהירה ומעבר רציף בין רשת דור 4 ל-VoWiFi ולדור 3. החברה השלימה את ההטמעה הטכנולוגית בליבת הרשת יחד עם חברת נוקיה ובעזרת חברת PHI , אשר הטמיעה את הטכנולוגיה ברשת הרדיו עם חברת אריקסון. זאת בהמשך לאישור שקיבלה ממשרד התקשורת. החברה מעדכנת כי עד שנת 2023, יותר מ-50% מדקות השיחה של לקוחות החברה ייעשו דרך טכנולוגיית VoLTE. כבר היום, מעל ל-20% מהשיחות עוברות על גבי רשת זאת, ובכך מקדימה החברה את תנאי מכרז דור 5 של משרד התקשורת לסוף 2021.