שותפות מו"פ נוספת בדרך לבורסה: ישראל פינטק תגייס עשרות מיליוני שקלים

מתכננת לגייס עשרות מיליוני שקלים לצורך השקעה והחזקה בחברות הפועלות בתחומי המחקר והפיתוח בפינטק • מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, אריק פינטו, צפוי לכהן כיו"ר ועדת ההשקעות של השותפות

אריק פינטו/  צילום:  איל יצהר
אריק פינטו/ צילום: איל יצהר

נמשך גל הנפקות ההון הראשוניות (IPO) בבורסה, והמועמדת האחרונה להצטרף אליו היא השותפות ישראל פינטק, המעוניינת להשקיע ולהחזיק בחברות הפועלות בתחומי המחקר והפיתוח בענף הפינטק, ולצורך כך מתכננת לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים בהנפקת יחידות השתתפות.

ישראל פינטק (Israel Fintech Fund Technologies), שנוסדה בחודש ספטמבר האחרון על-ידי אבשלום הרשקוביץ ומני שלום, מתכננת להתמקד "בשוק פיתוח המוצרים והפתרונות לגופים עסקיים אשר מחויבים בחובת ציות לרגולציית מניעת הלבנת הון ומימון פשיעה או טרור".

מי שצפוי להיות יו"ר ועדת ההשקעות של ישראל פינטק הוא אריק פינטו, שכיהן כמנכ"ל בנק הפועלים עד לפני קצת יותר משנה, וכיום משמש בין היתר כיו"ר חברת בבילון הבורסאית, העוסקת במתן שירותי תוכנה.

השותפות מתכננת להשקיע את הכספים שתגייס בחברות שתמצא לנכון, בהתאם לקריטריונים שקבעה, וזאת במטרה "להשיג תשואות מעליית ערך הונית או בדרך של קבלת הכנסות מן ההשקעות, או משניהם".

היקף ההשקעות הראשוניות שישראל פינטק מתכננת לבצע בחברות הפורטפוליו מוערך בטווח של כ-1-10 מיליון שקל, והשאיפה שלה היא לממש את השקעותיה בטווח זמן של שנתיים עד חמש.

בישראל פינטק מציינים, כי ההשקעות בתחום הפעילות, "הן השקעות בסיכון והן בעלות סיכון וסיכוי גבוה יחסית להשקעות אחרות", ורואי החשבון של החברה מוסיפים, כי פעילותה של ישראל פינטק "כרוכה בהוצאות כספיות גדולות ובדרגה גבוהה של סיכון כספי ואי-ודאות".

כחלק מתחום ההייטק, תעשיית הפינטק מתרכזת באספקה ויצירה של מוצרים ושירותים פיננסיים. לפי נתוני בנק ישראל פועלות כיום בישראל כ-600 חברות פינטק, וכפי שמגדירה זו ישראל פינטק, הן "משנות את פני תעשיית הפיננסים העולמית".

לגבי צמד יזמי השותפות, טיוטת התשקיף שפורסמה לקראת ההנפקה מעלה, כי הרשקוביץ כיהן בין היתר ככלכלן הראשי של איילון חברה לביטוח, ולאחר מכן "הקים את חברת המימון והליסינג התפעולי אלבר". בהמשך הקים הרשקוביץ "מיזם של הלוואות סטודנטים אשר נמכר לחברת הביטוח כלל".

שלום הוא "יזם בתחומי הטכנולוגיה זה כעשרים שנים" ובשנים האחרונות "יזם וניהל מיזמי פינטק אשר פעלו בשווקים הבינלאומיים".

עוד חושפת טיוטת התשקיף, כי השותף הכללי, שבידי הרשקוביץ ושלום, ייהנה מדמי ניהול חודשיים בטווח של כ-100-190 אלף שקל, נוסף על תמורות בגין סיוע לגיוסי הון וחוב, ודמי יוזמה של 20%-30% מתמורות שיתקבלו מהשקעות.

עד כה, לישראל פינטק השקעה אחת בפורטפוליו, הכפופה להשלמת ההנפקה, בחברת פונמיקס, שם היא צפויה להחזיק בכ-10% מההון.

פונמיקס, שנוסדה בסוף שנת 2017, מתרכזת בפיתוח פתרונות למניעת הונאה, אבטחה וציות, ונמצאת בידיהם של מייסד החברה והמנכ"ל שלה גדעון דרורי, אולג גולוברודסקי, המדען הראשי שלה שנמנה גם הוא על מייסדיה, וולדימיר בורונוב.

לפי ישראל פינטק, פונמיקס "עוסקת במחקר ופיתוח של טכנולוגיה לאיחוד ומיפוי נתונים ורשומות בבסיסי נתונים שונים ומבוזרים, וזאת על בסיס צלילי (פונטי) של השמות המופיעים בבסיסי נתונים אלה על-ידי צוות מתמטיקאים ואלגוריתמיקאיים".

הנפקתה של ישראל פינטק, אם תצא לפועל בשבוע הקרוב, תהיה שותפות המחקר והפיתוח החמישית שמצטרפת בסיכומה של 2020 למסחר בתל אביב, אחרי מילניום פוד טק, יוניקורן טכנולוגיות, אלמדה ונצ'רס וסמארט אגרו. 

את ההנפקה מובילה רוסאריו חיתום, ועו"ד דני מרקוביץ ממשרד יגאל ארנון מטפל בחברה המנפיקה.