עוזב את לפיד: עפר שלח הודיע על הקמת מפלגה עם רועי כהן

עפר שלח הכריז על הקמת המפלגה בצוותא עם רועי כהן, נשיא ארגון העצמאיים להב • במסיבת עיתונאים ציין חבר הכנסת: "תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם"

עופר שלח / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
עופר שלח / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חבר הכנס עפר שלח, מספר שתיים של יאיר לפיד, עוזב את יש עתיד ומקים מפלגה חדשה. במסיבת עיתונאים בתל אביב הכריז שלח על הקמת המפלגה בצוותא עם רועי כהן, נשיא ארגון העצמאיים להב, ויש בכך הצהרה פוליטית כלכלית ועוד סיבה מדוע לא הלך לכיוונה של מפלגת העבודה הסוציאל דמוקרטית.

כהן רץ בעבר (הבחירות הראשונות 2019) בראש מפלגת העצמאיים ולבסוף העביר את תמיכתו למשה כחלון וכולנו.

בנאומו אמר שלח בין השאר: "לחמתי ונפצעתי בהגנת המדינה הזאת, אני מכיר לעומק אותה ואת אנשיה. דרושה לה מנהיגות אחרת, עם עומק אידיאולוגי, אמינות ויכולת פוליטית. בשנותי בעיתונות ובפוליטיקה הוכחתי שיש לי את שניהם. תחשבו טוב: האם יש מי שאתם מאמינים לו בכך יותר ממני? הייתי ממייסדי יש עתיד, תרמתי את כל כשרוני ומרצי להצלחתה. אני משאיר בה חברים אהובים, שיודעים היטב כמה לחמתי עבורם ועבורה, ויודעים גם בסתר ליבם שהסירוב לשנות, נושא בתוכו את זרעי הכישלון".

הוא לא חוסך ביקורת מיאיר לפיד: "דרשתי מלפיד לערוך בחירות פנימיות, ואמרתי לו שבלי שינוי עמוק יש עתיד לא תהווה אלטרנטיבה. לפיד סירב ועדיין מסרב. הסקרים מעידים כמה צדקתי".

ביקורת עקיפה נוספת של ח"כ שלח היא על פסילתם של החרדים הערבים וישראל השניה על ידי השמאל: "אני רוצה לומר לחברי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאוזניכם: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש'לא יודעים מה טוב להם'. תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם".

שלח גם פנה לסיעות החרדיות ישירות: "החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאיפיין את מפלגת העבודה של פעם".

הוא הבטיח כי לא יהיה חלק משום ממשלה שנתניהו יהיה בראשה. אבל ציין ש"הסיפור העצוב של כחלב מלמד אותנו שרק לא ביבי זה לא מספיק". שלח הזהיר מפניה למפלגות ימין שאינן הליכוד: "תוצאות הסקרים האחרונים מעידות כמה צדקתי, לצערי: בגלל הצורך החיוני להחליף את נתניהו, מצביעי השמאל מרכז בבחירות האחרונות נוהרים היום אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום, ותומך בכלכלה דורסנית ובשלטון הממסד הדתי בחיינו".

לבסוף התייחס חבר הכנסת לשותף שמגיע מהעולם העסקי: "בחרתי כחבר למסע את ידידי רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב. בשנה האחרונה רועי הוא הנציג הבולט ביותר של מי שנפגעו קשה מכולם ממשבר הקורונה. הוא לא רק זועק ונלחם, אלא גם מציע פתרונות בהירים ומעשיים. אני גאה שבחר להצטרף אלי".

שלח מנהל מגעים עם עוד אישים להצטרפות, מקצתם מהפוליטיקה, מקצתם מהמגזר הכלכלי העסקי, ובסביבתו מבטיחים הפתעות.