אושר מינויו של ד' לתפקיד ראש המוסד

ד' היה מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתנייהו • ד' הוא ;2ששסגנו של ראש המוסד הנוכחי יוסי כהן

לוגו המוסד / צילום: Shutterstock
לוגו המוסד / צילום: Shutterstock

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים אישרה את מינויו של ד' לתפקיד ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. ד' הוא מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

בהודעת הוועדה, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, נאמר כי לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ד', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו. הוועדה הודיעה על החלטתה לראש הממשלה וזה צפוי להודיע רשמית על המינוי בקרוב.

ד', סגנו של ראש המוסד הנוכחי יוסי כהן, הוא יוצא סיירת מטכ"ל ובישרותו במוסד היה בעיקר באגף להפעלת סוכנים "צומת". הוא זכה להמלצת כהן, ויש תמימות דעים בקהילת המודיעין בישראל אודות כישוריו ויכולתו להנהיג את הארגון העומד בראש המערכה נגד איראן. כך, למשל, ד' היה מעורב במבצע הוצאת החומר המודיעיני על תוכנית הגרעין מטהראן ב-2018. למוסד מיוחסים גם מעורבות בחיסולו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית פאח'ריזאדה לאחרונה וגם, סיוע לאמריקאים בחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפכה והאחראי העיקרי על הקמת וניהול ארגוני הטרור במזרח התיכון כולו ובראשם חיזבאללה.

אבל למוסד חשיבות גם בצד המדיני דיפלומטי. נוכחותו של כהן במגעים והמפגשים עם בכירי מדינות ערב, גם אלה שעדיין לא נירמלו את יחסיהן עימנו, אינה מקרית וגם למוסד תחת ד' יהיה חלק מרכזי בתחזוק הבריתות הגלויות והחשאיות במזרח התיכון. בפועל כמעט ואין מדינה סונית במרחב שלא מקיימת עם ישראל סוג כזה או אחר של קשרים מתוך מניע משותף עיקרי של מאבק באיראן, שמנסה להשיג פצצת גרעין ומעודדת התקפות טילים על מתקניהן לצד התקפות טרור וערעור המשטרים.

כהן הנחשב מקורב מאוד לנתניהו, יפרוש בחודש יוני, ועל אף השמועות וההערכות כי יכנס לפוליטיקה צפויות לו שלוש שנות צינון עד שיוכל לעשות כן.