יקבי כרמל נכנסת לתחום הבירה: תשווק את הבירות אלכסנדר וקרומבאכר

חברת היין הוותיקה קיבלה את הזיכיון לשיווק והפצת שני המותגים בישראל החל מחודש מרץ הקרוב • עד כה משווקת בירת אלכסנדר על ידי חברת סידס, וקרומבאכר על ידי רדקס

יקבי כרמל נכנסת לתחום הבירה / צילום: משה כהן
יקבי כרמל נכנסת לתחום הבירה / צילום: משה כהן

חברת היין יקבי כרמל מתרחבת לתחום הבירה. לגלובס נודע כי חברת היין שבבעלות קרן קדמה תחל לראשונה לשווק ושני מותגי בירה בשוק המקומי: בירת אלכסנדר הישראלית שעד היום הופצה על ידי רדקס, ובירת קרומבאכר (Krombacher) הגרמנית שהופצה על ידי סידס. הזיכיון להפצת שני המותגים יעבור ליקבי כרמל בחודש מרץ הקרוב.

מותגי הבירה החדשים מצטרפים למותגים הקיימים של יקבי כרמל ביניהן סדרות היין שלה, מותג יקב הבוטיק יתיר, ומותגי האלכוהול של היקב הכוללים את ברנדי כרמל, קוניאק Dupuy ומותג הוודקה ניו אמסטרדם.

עתה מתווספים לפורטפוליו הזה כאמור בירה קרומבאכר שנחשבת לאחת המבשלות הגדולות בגרמניה, ובירה אלכנסדר הישראלית שהוקמה ב-2008 בסמוך לנחל אלכסנדר ע"י אורי שגיא, טייס חיל האוויר לשעבר ומנכ"ל המבשלה כיום

על רקע משבר הקורונה גדלה צריכת האלכוהול בסופרמרקטים, וזאת בצל הסגר והמגבלות על המסעדות, המלונות והטיסות לחו"ל. ב-11 החודשים הראשונים של 2020 גדלו מכירות היין, הבירה, והמשקאות החריפים ב-9.6% לעומת התקופה המקבילה. זאת לפי נתוני סטורנקסט.

כמה משמעותי שוק הבירה בישראל? היקף הצריכה של הבירות בישראל מוערך בכ-130 מיליון ליטר ב-2019, לפי נתוני IWSR. המספר הזה משקף צריכה של 15 ליטר בירה לנפש בממוצע בשנה. לפי הערכות בשוק, ענף היין מגלגל בישראל 1.1 מיליארד שקל (מתוכם כ-800 מיליון שקל ברשתות השיווק הנמדדות על ידי סטורנקסט). יקבי כרמל אוחזת בנתח שוק של כ-32%.

יקבי כרמל פועלת מפארק התעשייה אלון התבור ומעסיקה כ-250 עובדים. השליטה בחברה נרכשה ב-2013 על ידי קבוצת משקיעים פרטית בהובלת קרן ההשקעות קדמה קפיטל שבהובלת על ידי אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט.