בתוך שלוש שנים: משקיע אמריקאי הפך למיליונר בזכות טסלה

ב-2017 רכש ברנדון סמית מניות טסלה ב-10 אלף דולר ובסך-הכול השקיע 90 אלף דולר ביצרנית המכוניות החשמליות • אחרי שטסלה זינקה בכ-700% מתחילת השנה, המניות שלו שוות כבר מיליון דולר

מייסד ומנכ"ל טסלה, אלון מאסק / צילום: Reuters, Aly Song
מייסד ומנכ"ל טסלה, אלון מאסק / צילום: Reuters, Aly Song

ברנדון סמית האמריקאי הפך למיליונר בזכות השקעה ביצרנית המכוניות החשמליות טסלה. 

בסוף יוני 2017, השקיע סמית 10 אלף דולר מחסכונותיו במניות טסלה. סמית סיפר ל"בלומברג" שזו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא השקיע בחברה. עם כל משכורת, סמית, שעובד כמפיק וידיאו, קנה עוד קצת ועוד קצת ממניות טסלה ובסך-הכול השקיע 90 אלף דולר בחברה שייסד היזם אלון מאסק. 

"אני לא מרוויח 6 ספרות ואני לא יודע כלום על אופציות. אני פשוט קניתי וחיכיתי כל הזמן הזה. לא מכרתי אפילו מניה אחת", אמר סמית ל"בלומברג". כעת לטענתו, המניות שברשותו שוות מעל למיליון דולר, והוא יכול להכריז בגאון שגם הוא "Teslanaires" (טסליונר, כלומר מיליונר בזכות טסלה). 

סמית סיפר ל"בלומברג" שאין לו אסטרטגיית יציאה, אך הוא שוקל לבנות או לרכוש בית משלו. בינתיים, הוא שומר על אופטימיות כלפי ההשקעה שלו. 

מניית טסלה זינקה בכ-700% מתחילת השנה. חלק ניכר מהזינוק מיוחס לכך שהמניה הצטרפה למדד S&P 500. נכון לסיום המסחר ביום שישי, מחיר מניית טסלה  עומד על 661.8 דולר ושווי השוק שלה הוא כ-630 מיליארד דולר. 

גם מנכ"ל ומייסד החברה אלון מאסק נהנה מאוד מהזינוק במניה והפך בזכותו לאדם העשיר השני בעולם. לפי "בלומברג", הונו מוערך כעת ב-160 מיליארד דולר, כ-65 מיליארד דולר מתוכם נוספו לאחר שנודע כי טסלה תצטרף ל-S&P 500.