אחרי שנים על המדף: אחוזת נוורלנד של מייקל ג'קסון נמכרה בחמישית מהמחיר

תג המחיר שהוצב ב-2016 לחוות נוורלנד, שהייתה שייכת לכוכב הפופ המנוח מייקל ג'קסון, היה 100 מיליון דולר • שנה לאחר מכן מחיר הנכס כבר ירד ל-67 מיליון דולר

חזית חוות נוורלנד בקליפורניה / צילום: Reuters, Phil Klein
חזית חוות נוורלנד בקליפורניה / צילום: Reuters, Phil Klein

המיליארדר רון ברקל רכש את חוות נוורלנד (Neverland) בקליפורניה ב-22 מיליון דולר - כחמישית מהמחיר שביקשו עליה בשנת 2016. מאז 1988, החווה המפורסמת הייתה ביתו של הזמר המנוח מייקל ג'קסון, שלפי עדויות מהשנים האחרונות היה פדופיל. היא מתפרשת על פני כמעט 11 אלף דונם בלוס אוליבוס, קרוב לסנטה ברברה.

הרוכש, ברקל, היה מייסד שותף בחברת ההשקעות Yucaipa Companies והיה מקורב לכוכב הפופ המנוח.

תג המחיר שהוצב בהתחלה לחווה בשנת 2016 היה 100 מיליון דולר, אך שנה לאחר מכן מחיר הנכס כבר ירד ל-67 מיליון דולר. כאמור, ברקל שילם עליה לבסוף 22 מיליון דולר.

מלבד מבנה המגורים המרכזי בחווה שגודלו 1,160 מ"ר בנויים, היא כוללת גם בית בריכה נוסף בגודל כ-345 מ"ר, מבנה נוסף המכיל אולם קולנוע עם 50 מושבים וסטודיו למחול. כמו כן נמצאים בשטח חוות נוורלנד גם תחנת רכבת, מבנה לכבאית אש ואסם. בשנים שג'קסון חי בחווה, היו במקום 22 מבנים כולל גן חיות ומתקני שעשועים בסגנון דיסנילנד.

על-פי הדיווחים, בתחילה שם הקונה המיליארדר עין על החווה כשטח פוטנציאלי לבניית סניף של מועדון החברים Soho House, אשר לו סניפים בלוס אנג'לס, במיאמי, בניו יורק ובטורונטו. ברקל הוא בעל המניות העיקרי במועדון.

ברקל החליט לרכוש את האחוזה לאחר שראה את השטח בסיור במסוק מהאוויר. לבסוף הוא החליט שהמיקום רחוק מדי ויקר מדי להקמת סניף של מועדון החברים, אך רכש את האחוזה להשקעה, כך מסר הדובר שלו ביום חמישי האחרון.