אחרי עשור של מו"מ: ויקטוריה'ס סיקרט פותחת סניפים בישראל

פתיחת החנויות תתאפשר במסגרת שיתוף-פעולה להפצה בלעדית של המותגים Victoria's Secret ומותג מוצרי הטיפוח Bath & Body Works ע"י דלתא בארץ לצד הפעלת אתרי האונליין שלהם בישראל • מנכ"לית דלתא ישראל: "המחירים בישראל יהיו דומים למחירים בעולם בתוספת מע"מ"

תצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט / צילום: רויטרס
תצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט / צילום: רויטרס

עשר שנים אחרי שהתנהל משא-ומתן בין דלתא ובין ויקטוריה'ס סיקרט - מכריזה דלתא על פתיחת חנויות המותג בישראל. פתיחת החנויות תתאפשר במסגרת שיתוף-פעולה להפצה בלעדית של המותגים Victoria's Secret ומותג מוצרי הטיפוח Bath & Body Works על-ידי דלתא בארץ לצד הפעלת אתרי האונליין שלהם בישראל.

את הפעילות של שני המותגים תנהל דלתא ביחד עם שותף אירופאי שמחזיק בזיכיון למדינות נוספות באירופה. חלקה של דלתא בשותפות עומד על 60%.

החנויות הראשונות צפויות להיפתח במחצית השנייה של 2021. בשלב ראשון ייפתחו חנויות מותג הטיפוח של הרשת, Bath & Body Works, ואחריהן ייפתחו חנויות מותג ההלבשה התחתונה. נציין כי דלתא גליל משמשת בין השאר כיצרנית של מוצרי ויקטוריה'ס סיקרט מזה שנים.

המיקומים בהם ייפתחו החנויות הראשונות לא פורסמו עדיין. נזכיר כי בנמל התעופה בן גוריון פועלות שתי חנויות של המותג, והן מופעלות על-ידי זכיין נפרד.

לדברי מנכ"לית דלתא ישראל, ענת בוגנר, "החנויות ייפתחו בערים שפוטנציאל ההצלחה שלהן הוא הכי גבוה, ולא בהכרח מדובר בתל אביב, ולא בהכרח מדובר בחנויות שימוקמו בקניונים. אנחנו עדיין עובדים על איתור המיקום הנכון. לחנויות דלתא ופיקס יש לנו פריסה מגוונת עם תמהיל של חנויות רחוב, חנויות במרכז קניות פתוחים או בקניונים. לכל עיר יש פריים לוקיישן משלה.

"שתי החנויות הראשונות שייפתחו יהיו של מוצרי האווירה והטיפוח, ולאחר מספר חודשים נפתח חנויות של מותג הלבשה התחתונה. מבחינת התוכנית לפריסת שני המותגים, נגיע ל-20 חנויות של Bath & Body Works ולשבע חנויות של ויקטוריה'ס סיקרט. באשר לפעילות המקוונת, נקים לכל מותג אתר נפרד".

לשאלה על רמת המחירים של המוצרים שיימכרו בארץ, משיבה בוגנר כי "המחירים בישראל יהיו דומים למחירים בעולם, בתוספת מע"מ".

ומה באשר לתחרות שתיפתח למוצרי ההלבשה התחתונה של דלתא? לדברי בוגנר, "אנחנו רואים את זה יותר כמגוון משלים מאשר כתחרות. בתמהיל המוצרים שלה, ויקטוריה'ס סיקרט פונה לקהל שונה לעומת רוב המוצרים שמוצעים בדלתא. מבחינתו זו השלמה".

החנויות החדשות יצטרפו לחנויות הקיימות המונות כיום 169 חנויות של דלתא ו-30 חנויות של המותג פיקס.

ויקטוריה'ס סיקרט הוקמה ב-1977 על-ידי רוי ריימונד בקליפורניה כחברה לייצור והפצת מוצרי הלבשה תחתונה. ב-1982 הרשת נמכרה תמורת מיליון דולר לאיש העסקים היהודי אמריקאי לזלי וקסנר, יו"ר ולשעבר מנכ"ל L Brands, חברת-האם של המותג עד היום. ב-2019 מחזור המכירות של ויקטוריה'ס סיקרט הסתכם בכ-6.8 מיליארד דולר. את מותג מוצרי הטיפוח שלה, Bath & Body Works, היא הקימה ב-1990, כאשר ב-2019 הגיע מחזור המכירות של חנויות המותג, שמונות כ-1,600 סניפים, ל-5.2 מיליארד דולר. ב-2002 הכניסה ויקטוריה'ס סיקרט מותג נוסף לפורטפוליו שלה, PINK, הפונה לקהל הצעיר. 

נציין כי הקורונה והזליגה לעולמות המקוונים לא פסחה על רשת ההלבשה התחתונה: בחודש מאי האחרון הכריזה חברת L Brands כי היא מתעתדת לסגור 250 חנויות של המותג ויקטוריה'ס סיקרט בארה"ב ובקנדה.