פורטיסימו | בלעדי

קרן פורטיסימו השלימה את רכישת "האחות הקטנה" של פנגו בעסקה של כ-240 מיליון שקל

קרן ההשקעות רכשה מידי חברת ATE של יורשי דן דוד ומאליהו חורי את מ.ג.ע.ר, המספקת שירותים מוניציפאליים ומחזיקה בסלופארק, אפליקציית תשלום החניה המחזיקה בכ-15% מהשוק

יובל כהן, מייסד ושותף מנהל, פורטיסימו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
יובל כהן, מייסד ושותף מנהל, פורטיסימו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו, בראשותו של יובל כהן, השלימה לפני כשבועיים את רכישת חברת מ.ג.ע.ר מידי חברת ATE של יורשי דן דוד והמייסד אליהו חורי, תמורת סכום של כ-240 מיליון שקל - כך נודע לגלובס (שחשף את דבר המגעים לעסקה לפני מספר חודשים).

מ.ג.ע.ר מספקת שירותים מוניציפאליים, כמו גבייה ופיקוח עירוני לרשויות מקומיות ברחבי המדינה, אבל העניין של פורטיסימו בחברה הגיע בעיקר מהצדדים הטכנולוגיים של פעילותה: החברות הבנות סלופארק, שפיתחה אפליקציית תשלום חניה באמצעות הטלפון הנייד, וכן PrioriCity, שמספקת מערכת ERP ייעודית ׁ(מערכת עיבוד נתונים מנהלית) למגזר המוניציפאלי.

סלופארק פועלת בישראל ובמדינות נוספות (לפי האתר שלה, יש לחברה פעילות באוסטרליה, בארגנטינה ובאירופה, והיא מתכננת להתרחב לאזורים נוספים), אבל בארץ היא מחזיקה בנתח שוק של כ-15% - נמוך משמעותית משל המתחרה הבולטת, חברת פנגו - בה בוצעה בתחילת נובמבר השנה עסקה לרכישת מניות ששיקפה שווי חברה של כ-550 מיליון שקל.

PrioriCity הוקמה על ידי מ.ג.ע.ר בשיתוף עם חברת Priority Software - שהיא חברת פורטפוליו של קרן פורטיסימו, וכך למעשה נוצר הקשר שהוביל למגעים לרכישת מ.ג.ע.ר על ידי הקרן. 

אקזיט נאה למוכרים 

מ.ג.ע.ר הוקמה ב-1990, ולפי אתר החברה היא מספקיות השירותים המובילות בישראל. הקבוצה מאגדת תחתיה חברות הפועלות במגוון תחומים, ומספקת מענה בפריסה ארצית רחבה. בין לקוחות הקבוצה ניתן למצוא עשרות רשויות מוניציפאליות, תאגידי מים, משרדי ממשלה וחברות פרטיות.

בעלת השליטה במ.ג.ע.ר הייתה עד למכירה חברת ATE, הרשומה כחברה הולנדית ומוחזקת על ידי קרן דן דוד, אשר החזיקה 60% מהמניות. שותפה של ATE במ.ג.ע.ר עד מכירתה היה המייסד אליהו חורי, שהחזיק ב-40% ממניות החברה הנמכרת. ב-2008 רכשו ATE וחורי את החזקות שותפתם במ.ג.ע.ר עד אז, חברת שיכון ובינוי, תמורת כ-30 מיליון שקל ולפי שווי של כ-80 מיליון שקל בלבד למ.ג.ע.ר, כך שהמכירה לפורטיסימו מהווה עבורם אקזיט נאה למדי. 

ATE היא גם בעלת השליטה בחברה הבורסאית לידר השקעות, חברת החזקות שמוביל צחי אפלויג ושהנכס העיקרי שלה הוא החזקה של 50% בבית ההשקעות ילין לפידות, באמצעות החברה הבת אטראו שוקי הון, הנסחרת בשווי של כ-730 מיליון שקל. 

המתחרה הבולטת של מ.ג.ע.ר בשוק המקומ י היא חברת מילגם שבשליטת משפחת ויל, המעניקה אף היא שירותים למגזר המוניציפלי, ובהם ניהול מערכי גבייה עבור רשויות מקומיות ותאגידי מים. באמצעות מילגם שולטת משפחת ויל בחברת שירותי תשלום החניה פנגו - כאמור המתחרה הגדולה והדומיננטית של סלופארק בישראל.

לאחרונה, מכרה כאמור משפחת ויל 44% ממניות פנגו לידי קרן התשתיות תש"י, חברת הביטוח הראל ואיש העסקים צבי ברק תמורת סכום של כ-245 מיליון שקל ששיקף שווי חברה של 550 מיליון שקל. גם לאחר המכירה ממשיכה מילגם להחזיק ביותר מ-50% ממניות פנגו.

פורטיסימו גייסה עד כה 1.6 מיליארד דולר

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל, שנוסדה ב-2004, היא אחת הקרנות המובילות בישראל והיא מתמקדת בעיקר בחברות טכנולוגיות ותעשייתיות בוגרות, בעלות פעילות גלובלית ופוטנציאל צמיחה. פורטיסימו גייסה עד היום 1.6 מיליארד דולר במסגרת חמש קרנות, כשהגיוס לקרן החמישית הושלם בפברואר האחרון, ובמסגרתו גייסה 650 מיליון דולר מגופים ישראלים וזרים, תוך שהיא זוכה לביקושים גבוהים.

ביקושים אלה נבעו מהצלחות הקרן בעבר, הכוללות בין השאר מימושים מוצלחים מאוד בחברות סודהסטרים, נור מקרופרינטרס, קורנית דיגיטל, סטארהום, קדנט  ודיפ-טק, שהניבו לה מאות מיליוני דולרים. 

הקרן, שביצעה עד היום כ-40 רכישות, מובילה גישה פעילה בעבודה עם חברות הפורטפוליו שלה, תוך התמקדות באסטרטגיה ובניית היסודות העסקיים כדי לעודד צמיחה ויצירת ערך לטווח הארוך.

בין חברות הפורטפוליו הנוכחיות של פורטיסימו ניתן לציין את חברת המזון סוגת, חברת המכשור הרפואי טוטנאור, חברת הטכנולוגיה IncrediBuild , חברת אוריג'ין זרעים, חברת התעשייה מוטוראד, חברת ספקי הכוח אנרקון, חברת הטכנולוגיה קארדו סיסטמס ותעשיות מלח.