הישראלים הצטיידו: עלייה של 9.3% בהיקף הקניות לקראת הסגר

לפי נתוני שב"א, הוצאות של יותר מ-2.48 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי נרשמו בימים חמישי עד שבת בסוף השבוע האחרון • על מה הוצאנו ומה קנינו?

תור לחנות Bגוד בביג בפרדס חנה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
תור לחנות Bגוד בביג בפרדס חנה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הישראלים הצטיידו לפני הסגר השלישי: הוצאות של יותר מ-2.48 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי נרשמו בימים חמישי עד שבת בסוף השבוע האחרון - מדובר בעלייה של 9.3% לעומת ההוצאות בסוף השבוע הקודם (17-19 בדצמבר), במהלכו היקף ההוצאות עמד על 2.27 מיליארד שקל.

עדיין לא מדובר בהיקף ההוצאות של הישראלים ערב הסגר השני שכלל גם את ראש השנה: לפי נתוני שב"א, בסוף השבוע שלפני הסגר השני ולפני ראש השנה, עמדו ההוצאות בכרטיסי אשראי על סכום כולל של 2.92 מיליארד שקל. בסוף השבוע שלפני הסגר הראשון ולפני ערב פסח, עמדו ההוצאות בכרטיסי אשראי על 1.52 מיליארד שקל.

בשעות העומס בימים חמישי ושישי בסוף השבוע האחרון נרשמו עליות של יותר מ-12% ברכישות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שעבר, כך מפרסמת חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) המנהלת מערכת תשלומים בכרטיסי אשראי.

לפי נתוני שב"א, ביום חמישי 24 בדצמבר הוציאו הישראלים בין השעות 10:00 ל-18:00 סכום כולל של יותר מ-1.05 מיליארד שק,ל לעומת כ-910 מיליון שקל באותן השעות ביום חמישי שעבר (17 בדצמבר). נתון המשקף עלייה של יותר מ-14% בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי בשעות העומס.

ביום שישי 25 בדצמבר, בין השעות 09:00 ל-12:00, נרשמו במערכת התשלומים של שב"א עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף כולל של יותר מ-360 מיליון שקל. לשם השוואה - ביום שישי שעבר, 18 בדצמבר, בטווח של אותן שעות, נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום של כ-320 מיליון שקל. 

מה קנינו? 

על מה הוצאנו ומה קנינו? ביום חמישי נרשמות הוצאות גבוהות ברשתות המזון, בהיקף של כ-236.2 מיליון שקל. מדובר בסכום הגבוה ביותר מאז השיא שנרשם בתקופה הזו בסוף השבוע שלפני הסגר השני ולפני ראש השנה (16 בספטמבר), במהלכו היקף הקניות ברשתות המזון הגיע לל-271.4 מיליון שקל.

בנוסף, ביום חמישי 24 בדצמבר נרשם נתון שיא בהוצאות בכרטיסי אשראי בענף ההלבשה וההנעלה מאז תחילת המשבר עם קניות בהיקף של כ-120 מיליון שקל.

ולא רק בגדים ומזון: ביום חמישי 24 בדצמבר נרשם גם נתון גבוה בהוצאות בכרטיסי אשראי בענף החשמל והאלקטרוניקה בהיקף של 112.3 מיליון שקל, כאשר לפי נתוני שב"א זהו היום עם היקף הקניות הגבוה ביותר מאז סוף השבוע שלפני הסגר השני וראש השנה, אז היקף הקניות בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הגיע ל-168.8 מיליון שקל.