50 אלף מנות בשלב הראשון: מבצע חיסוני הקורונה החל גם בצה"ל

הצפי הוא כי כלל חיילי צה"ל יחוסנו בתוך מספר חודשים; בשבוע הבא יגיעו לכ-15 אלף מתחסנים ביום • כדי לעודד את החיילים להתחסן, יחל קמפיין הסברה תחת הכותרת "אני בטוח מתחסן"

מתקן החיסונים של צה"ל בגלילות / צילום: דובר צה"ל
מתקן החיסונים של צה"ל בגלילות / צילום: דובר צה"ל

מבצע החיסונים החל גם בצה"ל, כאחד מהגופים שקיבלו עדיפות במהלך החיסונים הארצי. מתן החיסונים של חברת פייזר החל היום (א'), במתכונת של הרצה בשישה מרכזי חיסון בפריסה ארצית, לאחר שאגף טכנולוגיה רכש את הציוד הנדרש לאיחסון שינוע ולחיסונים עצמם.

הכוונה להגיע בשבוע הבא ל-17 מרכזים וכך יחידות של מעל 1,000 משרתים יחוסנו בבת אחת. הצפי הוא כי כלל חיילי צה"ל יחוסנו בתוך מספר חודשים. בשבוע הבא יגיעו לכ-15 אלף מתחסנים ביום.

צה"ל קיבל בשלב הראשון 50,000 חיסונים. כלומר, יוכל לחסן כ-25,000 חיילים. בראש המתחסנים: סגלי הרפואה שבחזית המאבק בנגיף; אוכלוסיות סיכון: מחלות לב, כליות וכו'. מדובר בכ-6,000 משרתי צה"ל.

לאלו מצטרפות שתי אוכלוסיות יחסית קטנות: מפקדים בכירים, למשל פורום מטכ"ל. צה"ל מעוניין כי הם יהוו דוגמה אישית, מדובר בבודדים יחסית. כך גם צוותים ספציפיים עם משימות ייחודיות, למשל צוות צוללת.

כדי לעודד את החיילים להתחסן, יחל קמפיין הסברה היום תחת הכותרת "אני בטוח מתחסן". בצה"ל אומרים כי לא ניתן לכפות על חיילי צה"ל להתחסן אבל יש אחוזי היענות גבוהים מאוד וההערכה היא כי רוב החיילים יענו לכך.