כחול לבן תתמודד גם בבחירות הקרובות; גנץ הדיח את זמיר, שפע וחיימוביץ'

בכירים במפלגה אמרו לגלובס כי בני גנץ מתכוון להמשיך ולעמוד בראש כחול לבן • גנץ הדיח את אסף זמיר, רם שפע ומיקי חיימוביץ' בשל הצבעתם בעד פיזור הכנסת בשבוע שעבר

יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אורון בן חקון
יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אורון בן חקון

כחול לבן תמשיך ותרוץ גם בבחירות הבאות לכנסת ונכון לעכשיו בראשותו של בני גנץ, כך אומרים לגלובס בכירים במפלגה. גנץ התלבט, אך לפי גורמים בקרבתו, למרות הדרך שבה הסתיימה הכהונה הנוכחית, הוא מאמין כי יוכל לגייס מחדש מספר ראוי של מנדטים, שיאפשרו עמדת השפעה גם בכנסת הבאה ואולי בממשלה. אחד המקורבים אמר לגלובס כי לאחר ההתלהבות הראשונית ממפלגתו של גדעון סער ולאור היעדרה של מפלגה ראויה במרכז, יש בהחלט מקום לדרך שגנץ מוביל.

רמז לכוונת גנץ התקבל הערב כאשר יו"ר כחול לבן זימן את שלושת חברי הכנסת המורדים, אסף זמיר, רם שפע ומיקי חיימוביץ' ובישר להם כי בשל הצבעתם בעד פיזור הכנסת בשבוע שעבר לא יהיה להם מקום ברשימתו. עדיין לא ברור אם משמעות הדבר שינשל אותם גם מראשות ועדות החינוך (שפע) והפנים (חיימוביץ').

זמיר צייץ בטוויטר כי "‏היום זימן אותי בני גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי .
נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

לפי פרסומים שונים, שניים מהשלושה מנהלים מגעים עם מפלגות אחרות ובהן יש עתיד להצטרפות, אך ביש עתיד יש מתנגדים למהלך כזה.