מוטי בן משה לא מוותר על ישראייר: מערער לעליון על קיום הליך מכירה נוסף

איש העסקים הודיע על הארכת תוקף הצעתו, מבלי לשדרג אותה • במקביל הודיע כי יגיש ערעור לביהמ"ש העליון, לאור החלטת המחוזי לקיים את הליך המכירה הסופי מחדש • נאמן ישראייר: "מטרת בן משה היא לחבל בהליכי מכירתה של ישראייר"

מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון / צילום: אלון רון
מוטי בן משה, בעל השליטה בדור אלון / צילום: אלון רון

מוטי בן משה לא מוותר על ישראייר: איש העסקים הודיע על הארכת תוקף הצעתו, מבלי לשדרג אותה, במסגרת הליך ה-Best and Final שסוכם אחרי הדיון שהתקיים בבית המשפט. במקביל הודיע בן משה כי יגיש ערעור לבית המשפט העליון, לאור החלטת בית המשפט המחוזי לקיים את הליך המכירה הסופי מחדש. לטענת בן משה, בהחלטה זו "נפלו פגמים".

אחרי הדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, החליט השופט חגי ברנר על מכרז נוסף, סופי ואחרון, שיתקיים בין שלושת המציעים הסופיים: חברת דור אלון של מוטי בן משה, חברת בי.ג'.איי של רמי לוי וההצעה של איש העסקים יגאל דמרי. 

השלושה, כך קבע השופט ברנר, יוכלו להגיש הצעות מעודכנות וסופיות עד לתאריך 28 בדצמבר בשעה 12:00. עוד קבע השופט ברנר כי מחזיקי אגרות החוב מסדרה ט' של אי.די.בי יוכלו להצביע על ההצעות השונות עד לתאריך 29 בדצמבר בשעה 12:00, ואילו דיון בבקשה לאישור המכירה יתקיים ב-3 בינואר, ככל שיידרש.

ההחלטה התקבלה בכדי לאפשר לכל המציעים סיבוב אחרון נוסף של התחרות על רכישת ישראייר, אלא שהיא מעוררת התנגדות שעלתה גם במהלך הדיון. ההתנגדות נגעה להצעתו של יגאל דמרי. עוד בדיון, בן משה ורמי לוי דרשו לבטל את הצעתו של דמרי שהוגשה אחרי המועד הסופי של המכרז, ולהכריע בין שתי הצעותיהם.

במכתבו כעת טוען בן משה שהצעתו של דמרי מהווה הפרה בוטה של כללי הליך המכירה, וכי אסור היה לנאמן האג"ח (עו"ד אופיר נאור) לשתף פעולה עם הגשתה. בתוך כך נציין כי לפני הדיון הצביעו מחזיקי האג"ח ברוב מוחלט של 97% לטובת הצעתו של דמרי לרכישת מלוא המניות של ישראייר.

עוד טוען בן משה כי הנאמן משתמש בהצעתו של דמרי "כדי לחלץ מאחרים הצעות גבוהות עוד יותר". על רקע טענותיה, מבקשת דור אלון להדגיש כי הצעתה תמשיך להיות בתוקף כל עוד שהליכי הערעור שבכוונתה להגיש - מתקיימים.

בן משה הוא בעל השליטה בחברת האנרגיה והקמעונאות דור אלון, שהציעה לרכוש את ישראייר תמורת 168.4 מיליון שקל במזומן, או לחליפין בתמורה משולבת של 130 מיליון שקל במזומן והקצאה של 395.7 אלף ממניותיה (2.4% מהחברה).

רמי לוי ושלום חיים שולטים בחברת ההחזקות בי.ג'י.איי, שהגישה עם בעלי השליטה שלה הצעה לרכוש את ישראייר תמורת 101 מיליון שקל במזומן ועוד 29.4 מיליון מניות של עצמה (32.5% מהחברה).

הצעתו העדכנית של דמרי היא לרכוש 83% ממניות ישראייר תמורת 140.4 מיליון שקל, המשקפת שווי חברה של 170 מיליון שקל.

נאמן אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, הגיב למכתבו של עו"ד רונן מטרי, בא-כוחו של מוטי בן משה, ולטענתו נגד הנאמן וכגד החלטת בית המשפט. נאור דוחה את כל טענותיו של בן משה וטוען כי "מטרתו היא לחבל בהליכי מכירתה של ישראייר על-מנת להרתיע מציעים אחרים, תוך סיכול קיומו של הליך תחרותי וניסיון להליך אימים".

עו"ד נאור הזכיר לבן משה כי בית המשפט דחה את טענותיו בעניין הליך המכירה, בשעה שהוא תוהה מדוע נשלח המכתב בטווח של יממה מהמועד האחרון להגשת ההצעות. עוד הוא ציין כי אם "יגרם נזק להליך המכירה, ובפרט ייגרם נזק לחברה ו/או לנושיה, הנאמן יראה בחברת דור אלון כאחראית הבלעדית לכך". עוד הוא מבקש הבהרה האם הצעתו של בן משה תקפה, ולפיכך האם יש להביא אותה לדיון ולאישור.