מהיום: אלי עזור הוא רשמית הבעלים של אתר וואלה

קבוצת בזק מדווחת הבוקר על השלמת עסקת מכירת חברת-הבת וואלה וקבלת כל האישורים הרגולטוריים לעסקה • המשמעות היא שמהיום וואלה עוברת לבעלותו המלאה של איש העסקים אלי עזור

אלי עזור / צילום: יוסי כהן
אלי עזור / צילום: יוסי כהן

עכשיו זה רשמי: קבוצת בזק  מדווחת הבוקר (ב') על השלמת עסקת מכירת חברת-הבת וואלה וקבלת כל האישורים הרגולטוריים לעסקה. המשמעות היא שמהיום וואלה עוברת לבעלותו המלאה של איש העסקים אלי עזור.

כפי שנחשף בגלובס, לאחרונה סיכמה בזק על מכירת מלוא החזקותיה באתר וואלה לעזור תמורת 65 מיליון שקל, מתוכם 55 מיליון שקל במזומן והיתרה בעסקאות מדיה.

לצורך השלמת העסקה באופן פורמלי נדרשו מספר אישורים רגולטוריים: אישר של הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, שניתן; ואישור של שר התקשורת דאז, יועז הנדל, שניתן אף הוא.

על-פי צו התקשורת, עסקאות של קבוצת בזק דורשות את אישורו של ראש הממשלה, אלא שראש הממשלה בנימין נתניהו מנוע מלעסוק בכל הקשור בקבוצת בזק בגלל תיק 4000, שעיקרו החשד שניתן לכאורה סיקור חיובי למשפחת נתניהו באתר וואלה בתמורה להקלות לקבוצת בזק. על-פי הסדר ניגוד עניינים של נתניהו, הוא מנוע מלעסוק בענייני בזק באופן גורף, ולכן באישור הכנסת הועברה הסמכות לחתום על העסקה לידי שר הדיגיטל דוד אמסלם.

אלי השלמת העסקה הופכת הקבוצה של עזור למשמעותית אפילו יותר מקודם בתחום המדיה, כאשר עזור מחזיק בשליטה בקבוצת "ג'רוזלם פוסט", בעיתון "מעריב" ובתחנות הרדיו האזוריות 103FM ו-99FM, בארבעת ערוצי הספורט של חברת צ'רלטון ובחברת שילוט החוצות מרקעים.