נאסד"ק OUT, ת"א IN: קומפיולאב הגישה תשקיף להנפקה בבורסה המקומית

החברה, המייצרת מערכות מחשוב ללא מאוורר, סיימה את המחצית הראשונה של 2020 עם הכנסות של 62 מיליון שקל ורווח נקי של מעל 10 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ניסיון נוסף של חברת הטכנולוגיה קומפיולאב להפוך לחברה ציבורית: החברה, שלפני שלוש שנים ויתרה על הנפקה בנאסד"ק, הגישה תשקיף לרשות ני"ע לקראת הנפקה בבורסה בת"א. בתגובה זינקה ביום ב' בבורסה מניית טכנופלס ונצ'רס , המחזיקה ב-14.6% ממניות קומפיולאב. 

קומפיולאב עוסקת בפיתוח, בייצור, בשיבווק ובמכירה של מערכות מחשוב ללא מאוורר, ויש לה שני קווי מוצרים: מחשבים על כרטיס (CoM) ומחשבים זעירים הכוללים גם מערכות מחשוב עתירות ביצועים. חברת ההחזקות טכנופלס ונצ'רס המחזיקה בקומפיולאב היא זו שדיווחה לבורסה על הגשת התשקיף. בשלב זה, היקף הגיוס והשווי שאליו מכוונים בחברה עדיין לא דווחו.

לפי הנתונים שפרסמה היום טכנופלס בדיווח שלה, קומפיולאב רשמה במחצית הראשונה של שנת 2020 הכנסות של 62 מיליון שקל. בשנת 2019 כולה ההכנסות הסתכמו ב-107 מיליון שקל, נתון שהיווה צמיחה של 11% ביחס ל-2018, אם כי צמיחה צנועה יותר מזו שנרשמה ב-2018, שבה ההכנסות צמחו ב-32.8%. 

הנתונים מצביעים על שיפור מתמשך ברווחיות התפעולית של קומפיולאב: משיעור של 0.5% בלבד ב-2017 ל-6.3% ב-2019 ו-16.9% במחצית הראשונה של 2020. בשורה התחתונה, הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה הנוכחית היה גבוה יותר מהרווח שנרשם ב-2019 כולה, והסתכם ב-10.6 מיליון שקל, לעומת 5.5 מיליון שקל ב-2019. בסיום המחצית הראשונה עמד היקף הנכסים השוטפים של קומפיולאב על 57.7 מיליון שקל, לעומת התחייבויות שוטפות של 33.1 מיליון שקל, וההון שלה עמד על 40.7 מיליון שקל.

ב-2017, אחרי כמה שנים שבהן דובר על הנפקה אפשרית של קומפיולאב, החברה הגישה תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק, וביקשה לגייס סכום של כ-24 מיליון דולר. עם זאת, היא משכה את התשקיף לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמה עם החתמים על השווי המבוקש. כעת היא מנצלת את האווירה החיובית בבורסה כלפי הנפקות של חברות טכנולוגיה, ומנסה את מזלה בתל אביב. מנתוני הבורסה שפורסמו לאחרונה עולה, כי ב-2020 הצטרפו מספר שיא של 19 חברות הייטק (מתוכן חמש שותפויות מו"פ) למסחר בבורסה.

טכנופלס הודיעה כבר לפני מספר חודשים על כוונת קומפיולאב לפעול לרישום למסחר בתל אביב, כאשר החלופות שנבחנו היו ביצוע הצעת מכר של מלוא מניות קומפיולאב המוחזקות על-ידי טכנופלס עם או בלי הצעה של מניות נוספות על-ידי קומפיולאב; או הצעת מכר עבור חלק ממניות קומפיולאב כך שלאחר התהליך טכנופלס תחזיק בפחות מ-5% ממניות קומפיולאב ולא תהיה בעלת עניין בה. טכנופלס ציינה אז כי מיד לאחר מכירת מניות קומפיולאב על-ידיה, בכוונתה לחלק לבעלי המניות שלה את מלוא התמורה שתתקבל.

קומפיולאב נוסדה בשנת 1992, היא ממוקמת ביקנעם ומנוהלת מאז הקמתה על-ידי גדעון ימפולסקי, המייסד ובעל מניות מרכזי בה. החברה רשומה בדוחותיה של טכנופלס בשווי כ-6.5 מיליון דולר, ונכון לסוף 2019 היא החברה הגדולה ביותר בפורטפוליו של טכנופלס (חברות אחרות הן ליט, סגרמטה ועוד).

טכנופלס רכשה את מניות קומפיולאב ב-2012 יחד עם משקיעים נוספים, כאשר היא השקיעה אז 1.25 מיליון דולר ולאחר מכן מימשה אופציה לרכישת מניות נוספות ב-250 אלף דולר. טכנופלס זכאית לדמי ניהול מקומפיולאב וב-2019 קיבלה סכום של 89 אלף דולר וכן הלוואה בסך 62.5 אלף דולר.

לפי טכנופלס, המוצרים של קומפיולאב "מהווים אבן יסוד במוצרים הדורשים כוח מחשוב ומיועדים להטמעה במוצרי הלקוחות בתחומי תעשייה רבים, כגון מכשירים רפואיים, מערכות תקשורת, מערכות תחבורה, מערכות צבאיות, רובוטיקה, תעופה וחלל ורבים אחרים".

עוד נכתב, כי מערכות המחשוב עתירות הביצועים של קומפיולאב מבוססות על טכנולוגיה לפיזור חום שפותחה על-ידי החברה, ומאפשרות קירור פסיבי של מערכות מחשוב חזקות, ללא שימוש במאווררים, וכי הן מאפשרות עבודה בתנאי סביבה קשים (כגון בתחומי התעשייה והביטחון).