סומוטו מחלקת מענקים לבכירים על המיזוג עם נוסטרומו; הבורסה מתנגדת לפיצול החברה

נוסטרומו, הפועלת בתחום החם של אגירת אנרגיה, טרם רשמה הכנסות, ולה גירעון של 29 מיליון שקל בהון העצמי • בין בעליה: משפחת בן נון, קובי ויהודית ריכטר, רמי אונגר וקבוצת תעבורה

שוקי אברמוביץ', יו"ר סומוטו / צילום: איל יצהר
שוקי אברמוביץ', יו"ר סומוטו / צילום: איל יצהר

הבורסה מתנגדת לפיצול הפעילות של חברת הטכנולוגיה סומוטו לאחר המיזוג המתוכנן עם נוסטרומו, הפועלת בתחום אגירת אנרגיה. סומוטו עדכנה השבוע כי קיבלה מכתב מהבורסה, שלפיו "מתווה הפיצול המוצע אינו עונה על התנאים הקבועים בתקנון הבורסה לעניין פיצול".

בבורסה כותבים, בין היתר, כי "הרציונל העומד בבסיס הליך הפיצול הינו מתן אפשרות לחברה הפועלת במספר תחומי פעילות, שאינם בהכרח סינרגטיים, לפצל את הפעילויות בין שתי חברות כדי להציף ערך לטובת בעלי המניות הקיימים ערב הפיצול". כמו כן, על פי דרישת הבורסה, בתום הליך הפיצול הבעלות בשתי החברות צריכה להיות זהה לבעלות בחברה המתפצלת. לפי עמדת הבורסה, "אין מתווה הפיצול שהוצע על-ידי החברה עומד בתנאי זה".

בסומוטו ציינו כי "החברה בוחנת את המשמעויות הנובעות ממכתב הבורסה, ושוקלת את צעדיה בקשר עם כך, לרבות מול הבורסה, מתוך כוונה למצוא פתרון שיהלום את תוכניותיה בקשר עם הפעילות הקיימת". עוד הוסיפו, כי "הליך הפיצול אינו תנאי למיזוג עם נוסטרומו. סומוטו תפעל להצפת ערך של הפעילות הקיימת עבור בעלי המניות שלה באמצעות המשך פיצול הפעילות או בכל דרך אחרת".

השבוע הודיעה סומוטו על חתימת הסכם המיזוג עם נוסטרומו (שטרם הושלם), שבמסגרתו תשקיע במניות נוסטרומו כ-10.3 מיליון דולר. בד בבד, בעלי מניות נוסטרומו יעבירו לסומוטו את מלוא החזקותיהם בחברה כנגד הקצאה של 75% מניות סומוטו (מהן 1.5% לבנקאי ההשקעות של העסקה). בעלי המניות הנוכחיים בסומוטו ידוללו לאחר השלמת המיזוג ל-25% מהון החברה.

בד בבד עדכנה סומוטו השבוע כי ועדת התגמול ודירקטוריון החברה אישרו בעקבות החתימה על הסכם המיזוג, ובכפוף לאישור בעלי המניות ולהשלמת העסקה, לחלק מענקים של 126 אלף דולר (כ-405 אלף שקל) ליו"ר שוקי אברמוביץ', וסכום זהה למנכ"ל אסי יצחיאק. לדירקטור יעקב טננבוים אושר מענק של 180 אלף דולר (כ-580 אלף שקל).

שווייה של סומוטו עומד על כ-200 מיליון שקל לאחר עלייה של כ-130% בשנה האחרונה. פעילות החברה מתרכזת כיום בתחום הפרסום בווידיאו ובאודיו, אחרי שבסוף חודש מרץ השלימה את מכירת פעילות הפצת האפליקציות לידי איש העסקים צביקה בארינבוים, שהתעכבה והתעדכנה כמה פעמים, תמורת סכום של עד כ-34 מיליון דולר, בכפוף לתוצאות. כיום מעסיקה סומוטו עשרה עובדים, ולנוסטרומו 15 עובדים.

נוסטרומו, שהוקמה בשנת 2017, פועלת בתחום החם של פיתוח טכנולוגיות נקיות ומתקדמות לאגירה וניהול ביקושי אנרגיה הנובעים כתוצאה מדרישות קירור ומיזוג במבנים מסחריים, בבתי חולים, במרכזי קניות ובמפעלים - שוק המהווה חלק משמעותי מצריכת האנרגיה העולמית.

נוסטרומו פיתחה מערכת אגירת אנרגיה המבוססת על שינוי פאזה במים, המציגה לטענתה עליונות אנרגטית ותפעולית ביחס למערכות מתחרות המבוססות על טכנולוגיית ליתיום. עם בעלי המניות של נוסטרומו נמנים משפחת בן נון, קבוצת תעבורה, יהודית וקובי ריכטר, רמי אונגר ומנורה מבטחים אנרגיה.

מדוחות החברה עולה, כי היא טרם רשמה הכנסות, ואת החודשים ינואר-ספטמבר 2020 סיימה עם הפסד של 18.8 מיליון שקל וגירעון של 29 מיליון שקל בהון העצמי.