מאפשרת התאמה בין משאיות למטענים: טראקנט מצטרפת לגל ההנפקות בת"א

החברה, שתנסה לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים, "מאפשרת לחברות ההובלה שיפור ואופטימיזציה בניהול ציי הרכב ושיתוף משאבים"

שיירת משאיות / צילום: SHUTTERSTOCK
שיירת משאיות / צילום: SHUTTERSTOCK

נמשך רצף הנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) האינטנסיבי בבורסה בת"א, ואחת מהחברות הבאות בתור לגייס הון ראשוני היא חברת טראקנט, המייצרת התאמות בין משאיות לבין מטענים, ומבקשת לרכב על גל הביקושים הגבוהים לחברות טכנולוגיה, על רקע משבר הקורונה שחידד את יתרונותיהן.

ככל הידוע, טראקנט, מקבוצת קרן קפיטל נייצ'ר, מעוניינת לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים, ובזמן הקרוב צפויה להתחיל בסבב "רוד שואו" בקרב המשקיעים המוסדיים. כפי שטראקנט (Trucknet) מציינת, החברה "מספקת פלטפורמה מבוססת ענן לאופטימיזציה של תובלה יבשתית עבור חברות המנהלות ציי רכב".

הפלטפורמה, לפי החברה, "מאפשרת התאמה חכמה בין מקום פנוי להובלה במשאיות לבין מטענים, ובכך משפרת את היעילות והרווחיות של החברות, כמו גם מפחיתה את פליטת המזהמים והפגיעה באיכות הסביבה".

עוד לפי טראקנט, הפלטפורמה שהיא מציעה, "מאפשרת לחברות ההובלה שיפור ואופטימיזציה בניהול ציי הרכב ושיתוף משאבים", וכן מאפשרת לחברות הובלה ולוגיסטיקה "למזער את נסיעות המשאיות הריקות בצי שלהן, על-ידי ממשק וניהול מו"מ של רכבים זמינים עם חברות אחרות".

הלך ההנפקה של טראקנט, אם ייצא לפועל כמתוכנן, לא נעשה בחלל ריק, ובהנחה שלא יחול שינוי בתנאי הבורסה בקרוב, ניתן להניח כי גם הנפקה זו תיהנה מביקושים משמעותיים, בדומה ליתר הנפקות חברות הטכנולוגיה שבוצעו בשנה האחרונה בבורסה המקומית - עיקרן מחודש יוני.

למרות משבר הקורונה, בסיכומה של שנת 2020 נהנתה הבורסה בתל אביב מגל הנפקות אינטנסיבי כפי שלא נרשם בה מאז שנת 2007, ובסיכומה בוצעו בה 26 הנפקות ראשוניות של מניות, בהן גויס יחד סכום של כ-4.5 מיליארד שקל.

לפי נתוני הבורסה, 18 מבין 26 המנפיקות החדשות הגיעו מתחום ההייטק, על ענפיו השונים, 4 מהן שותפויות מו"פ, וזאת כשבבורסה מציינים בהתייחסות לדומיננטיות של ענפי הטכנולוגיה בהנפקות, כי אלה "ענפים שמשבר הקורונה לא פגע בהם, ואף תרם לצמיחתם".

הקרן שמשקיעה ב"להיטי הבורסה" של 2020

נשיא טראקנט והמייסד שלה הוא חנן פרידמן, שהקים את החברה בשנת 2016, ואת הגיוס שלה צפויה להוביל איפקס הנפקות. קפיטל נייצ'ר, שהשקיעה בטראקנט ומנוהלת על-ידי ענת צור סגל, מבצעת השקעות בחברות סטארט-אפ, ושמה עלה בשנה החולפת בקשר להשקעות שביצעה בחברת אוגווינד, העוסקת באגירת אנרגיה, ובחברת "הכביש החכם" אלקטריאון, ששווין זינק במאות אחוזים בבורסה בסיכומה של 2020.

עוד, ככל הידוע, קפיטל נייצ'ר ביצעה בין היתר השקעה בחברת בלייד ריינג'ר, המפתחת טכנולוגיה לניקוי אוטומטי של מתקנים סולאריים, ואשר הונפקה בבורסה מוקדם יותר החודש, ומאז מנייתה טיפסה בכ-40%. בספטמבר האחרון פורסם כי הפורטפוליו של קפיטל נייצ'ר כולל שמונה חברות.