אדלשטיין: "נקבל בחודשיים הקרובים עוד מיליוני חיסונים"

במסגרת סיור שערך במוקדי החיסונים בשדרות ובקריית גת אמר שר הבריאות כי אין מחסור בחיסונים, וכי נעשים נסיונות להקדים את הגעת החיסונים הנוספים • אדשלטיין תקף את ועדת החינוך של הכנסת שהחליטה לבטל את החלטת הממשלה, ולהותיר את הלימודים במערכת החינוך כסדרם

השר אדלשטיין / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
השר אדלשטיין / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום במסגרת סיור שערך במוקדי החיסונים בשדרות ובקריית גת, כי בחודשיים הקרובים יגיעו לישראל מיליוני חיסונים נוספים. "אני שומע שמועות על מחסור בחיסונים. אין מחסור, לא יהיה מחסור, ולפי כל לוחות הזמנים נקבל בחודשיים הקרובים עוד מיליוני חיסונים", אמר אדלשטין. "אנחנו עובדים בקצב מטורף ויש תקווה שנגיע לחיסון כל אוכלוסיות הסיכון בשבועות הקרובים.

"יצרנו קשר עם החברות ואנחנו מנסים להקדים את הגעת החיסונים הנוספים. גם לפי התוכנית המקורית, לפי ההסכמים החתומים ובלי שום טובות והקדמה, בחודשיים הקרובים נהיה עם מיליוני חיסונים נוספים".

אדלשטיין קרא לאזרחים לנהוג באחריות, ולשמור על הנחיות הסגר בזמן שהאוכלוסייה מתחסנת. "אני מבקש לשמור על התעדוף של חיסון האוכלוסיות בסיכון. כשהאוכלוסייה הזו תהיה בטוחה יותר, נוכל להתייחס לנגיף אחרת לגמרי", אמר אדלשטיין. "נוכל הפעם לצאת מהסגר בצורה שונה. נתייצב מול הנגיף ונגיד לו: 'אנחנו לא כ"כ פוחדים ממך', לאחר שחיסנו את האוכלוסיות בסיכון".

שר הבריאות תקף את ועדת החינוך של הכנסת, שהחליטה לבטל את החלטת הממשלה, ולהותיר את הלימודים במערכת החינוך כסדרם. "לצערי, לא כולם מבינים את האחריות הזו. ראינו את החלטת ועדת החינוך בכנסת, והיא חסרת כל אחריות. אני מקווה שהאנשים האלו יחזרו בהם, ונוכל לנהל את המאבק בנגיף ולאפשר לכיתות שצריכות להתכונן לבגרויות להמשיך בלימודים", אמר אדלשטיין.

"יש לנו שני מסלולים: מסלול החיסון והריסון. אם נעבוד במקביל בצורה נכונה, גם נצליח. ראיתי בכל מקום היענות מדהימה של האוכלוסייה שמגיעה להתחסן, ואני קורא לאנשים להמשיך לקבוע תורים ולעזור לכולנו לחזור לשגרה".

לאחר שבשבוע שעבר החליטה הממשלה לשלוח את כל השבים מחו״ל לבידוד במלוניות קורונה, אמר היום סגנו של אדלשטיין, ח״כ יואב קיש, כי המשך הפעלת המלוניות מוטל בספק.

ברשות שדות התעופה נאלצו להתמודד בשבוע החולף עם מריבות בלתי פוסקות עם הנוחתים בארץ, ועם פרוצדורות מסובכות. מנגד, אחת הנשלחות לבידוד שוחררה לביתה לאחר שהוציאה מכתב מקדים לנקיטת הליכים משפטיים. קיש אמר כי לפי ההערכות כי החיסון הניתן בארץ יעיל נגד הווריאנט הבריטי - ניתן לבטל את חובת הבידוד במלוניות.

בכך, קיש גיבה את עמדתו של מנכ"ל משרדו חזי לוי, שאמר היום כי נשקלת האפשרות לבטל את מערך הבידוד הכפוי במלוניות, לאור הביקורת הציבורית הרבה שהוטחה במהלך השנוי במחלוקת.