הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה אדומה בת"א, בניגוד לעליות מעבר לים; הדולר המשיך לרדת

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7%, מדד ת"א 125 נסוג 0.5% ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.1% • אופקו איבדה 4.7%, לייבפרסון ירדה 3.9% וטבע נסוגה 2.9% • מסתמן: רמי לוי ירכוש את השליטה בישראייר

הבורסה בתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי , גלובס
הבורסה בתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי , גלובס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות. מדד ת"א 35 ירד ב-0.7%, מדד ת"א 125 נסוג 0.5% ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.1%. מבין המדדים הענפיים היחדים לעלות היו מדד נפט וגז שהוסיף 0.9% ומדד נדל"ן, שהתקדם ב-0.3%. בצד השלילי בלטו מדד ביומד, שירד ב-2.3%, ומדד גלובל בלו טק, שאיבד 1.5%. מדד הבנקים נחלש ב-0.4%, מדד ביטוח איבד 0.5% ומדד פיננסים נסוג 0.6%.

את הירידות במדד ת"א 35 הובילו אופקו, שאיבדה 4.7%, לייבפרסון שירדה 3.9% וטבע שנסוגה 2.9%.

פורסייט, שמגייסת 26 מיליון דולר, צללה ב-21%.

ארקו קורפ צנחה 18% לאחר ההודעה כי אחרי עסקת המיזוג עם ה-Spac HYAC החברה הממוזגת לא תכנס למדדי המניות והאג"ח בארץ, שכן ועדת המדדים של הבורסה החליטה כי לחברה הממוזגת - ארקו קורפ, אין זיקה לישראל.

16:45

הפתיחה החיובית בניו יורק לא משפיעה על ת"א שממשיכה לרשום ירידות. מדד נפט וגז הוא היחידי שרושם עלייה ומתחזק ב-1%.

15:50

הדולר נחלש ב-0.12% ושערו היציג נקבע על 3.21 שקלים. הליש"ט נחלשה ב-0.11% לשער של 4.33 שקלים ואילו האירו התחזק ב-0.26% לשער של 3.94 שקלים לאירו.

14:15

ירידות קלות בבורסה. המדדים המובילים בתל אביב מאבדים 0.2%-0.6% מערכם. מחזור המסחר מסתכם בכ-906 מיליון שקל.

חברת פנטזי נטוורק  , הנמצאת בשלב האחרון של הליך לרכישתה ומיזוגה של חברת ביו-מילק, זוכה להזרמת הון בהיקף של כ-4 מיליון שקל. החברה דיווחה הבוקר כי ביו-מילק התקשרה בהסכם להשקעת הסכום האמור מחברה פרטית בבעלותם של אנשי העסקים האוסטרלים, אבן צ'ארלס ניומן וריקי סטיבן ניומן, בעלי חברת הפצת אוסטרלית גדולה (קבוצת Gateway ). אבן ניומן הינו אחד מבעלי המניות בחברת מקס סטוק.

טאואר  סמיקונדקטור וחברת Alpine, יצרנית בתחום השבבים האופטיים להעברת נתונים במהירויות גבוהות, הודיעו על ייצור הדור הבא של שבבים אופטיים למרכזי נתונים (data centers) המבוססים על פלטפורמת ה-Silicon Photonics של טאואר. מדובר בשבבי משדר/מקלט המתוכננים לקלוט מידע בארבעה ערוצים אלקטרוניים שונים ולשדר בארבעה ערוצים אופטיים ובכך מאפשרים תמיכה אופטימלית לתחנות העברת נתונים (data centers) במהירויות גבוהות במיוחד אשר הדרישה להן בענף גדלה לאור השימוש הגובר בפלטפורמות תקשורת בשוק.

הדולר ממשיך במגמת ההחלשות מול השקל ונסחר ברמה של 3.21 שקלים.

12:30

בניגוד לרוח החיובית בשוקי המניות בעולם, כאשר הניקיי היפני רשם שיא של 30 שנה ובבריטניה הבורסה מזנקת ב-2.4%, בתל אביב המדדים נסחרים בטריטוריה האדומה. 

הדולר ממשיך במגמת ההחלשות מול השקל ונסחר ברמה של 3.21 שקלים.

אופקו הלת' , שיכון ובינוי  ולייבפרסון  מובילות את הירידות בת"א 35.

ארקו קורפ  מאבדת גובה בצל ההודעה כי אחרי עסקת המיזוג עם ה-Spac HYAC החברה הממוזגת לא תכנס למדדי המניות והאג"ח בארץ, שכן ועדת המדדים של הבורסה החליטה כי לחברה הממוזגת - ארקו קורפ, אין זיקה לישראל.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-528 מיליון שקל.

11:25

מגמה מעורבת בבורסה כעת. מניית פורסייט  צונחת ב-15% לאחר שהחברה השלימה אתמול בנאסד"ק גיוס של 26 מיליון דולר לפי מחיר של 4.15 דולר למניה. 

במסחר במט"ח הדולר נחלש קלות לרמה של 3.212 שקלים ואילו האירו מתחזק ב-0.1% ונסחר סביב 3.93 שקלים.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות של 0.1%0.2% במדדי המניות המובילים. הדולר מתחזק קלות לרמה של 3.22 שקלים.

עליות בולטות רושמות מניות אוגווינד , טאואר ובאטמ. 

מרב פישר-שרוני, אנליסטית בלאומי פרטנרס, מפרסמת סקירה רחבה על מניית טבע, משאירה את המלצתה על "תשואת שוק" ומעדכנת את מחיר היעד של המניה ל-11 דולר, המשקף אפסייד של כ-11% ביחס למחיר השוק (בניו יורק). 

לדברי פישר-שרוני, "טבע אכן פוסעת, צעד אחר צעד, לקראת התייצבות, אך הסיכונים המרחפים מעל החברה, במיוחד לאור מצבה הפיננסי, עדיין גדולים וקיים חוסר ודאות ממשי לגבי ההתפתחויות בצד המשפטי. יחד עם זאת, הערכת החברה שהסוגיות המשפטיות יארכו זמן רב יותר מהצפוי קודם לכן, תומכת ביכולת החברה להמשיך ולשפר את מצבה הפיננסי, כשהיא מייצרת תזרים מזומנים פנוי (לפני תשלום קרן חוב) של מעל 2 מיליארד דולר בשנה".

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. ראלי סוף שנה? צפי לעליות בת"א בעקבות וול סטריט

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך למומנטום החיובי בשווקים, ובהמשך לשיאים שנקבעו אמש בוול סטריט.החתימה של הנשיא טראמפ על חבילת הסיוע דחפה את וול סטריט קדימה יום לאחר הפסקת המסחר לרגל חג המולד. מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.7%, ה-S&P 500 עלה ב-0.9% ומדד הדאו ג’ונס הוסיף 0.7% לשיא. 

בבורסה בתל אביב נרשמו אתמול עליות חדות, ונראה כי את השנה המדדים צפויים לסגור ברוח אופטימית.

2. אושרה הצעת חוק יסוד משק המדינה

הכנסת אישרה אמש בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק יסוד משק המדינה ואת הצעת חוק יסודות התקציב בנוגע להתנהלות בתקציב המשכי שיזם שר האוצר, ואת המשך רשת הביטחון הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה במהלך שנת 2021 בהיעדר תקציב מדינה מאושר. הצעת חוק יסוד משק המדינה קובעת הסדרים קבועים לניהול התקציב ההמשכי. במסגרת זו, קביעת המסגרת לתקציב ההמשכי של שנת 2021 תהיה על בסיס מגבלת ההוצאה של שנת 2020 מקודמת בגידול אוכלוסייה ולא מסגרת חוק התקציב לשנת 2019, התקציב יהיה בגובה של 419 מילארד שקל.

3. מגמה מעורבת באסיה; עליות קלות בחוזים

בבורסות אסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת. מדד הניקיי בטוקיו בולט בעלייה של יותר מ-2%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות, מה שיתמוך בשוק המקומי.

עם זאת, מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים שליליים: טבע  כ-2.1%, פלוריסטם  5% ואופקו כ-5.5% כך שהן צפויות לרדת הבוקר. מנגד נייס  עם פער חיובי של כ-1% ואבוג'ן כ-14%.

4. הביטקוין מאבד גובה

לאחר שלפני מספר ימים חצה הביטקוין את רף 28,000 דולר, כעת הוא ממשיך לאבד גובה ונסחר סביב 26,000 דולר. הזהב רושם עלייה קלה ל-1,882 דולר לאונקיה והנפט מטפס בכ-0.5% לרמה של 51.1 דולר לחבית. 

בזירת המטבעות מתחזק כעת האירו בכ-0.2% ונסחר סביב 1.224 דולרים לאירו. בארץ נסחר אתמול בערב הדולר סביב רמה של 3.22 שקלים.

5. רמי לוי יזכה בישראייר?

בתום ישיבת זום סוערת של מחזיקי אג"ח ט' של איי די בי ביחד עם שלושת המציעים האחרונים לרכישת ישראייר נדמה שהרוחות נושבות לכיוון הצעתו של רמי לוי וחברת בי ג'י איי שבשליטת רמי לוי ושלום חיים - בעיקר לאחר שבהצעה האחרונה גם לוי עצמו ישתתף באופן עצמאי ברכישה, מה שהוגדר על ידי הנאמן שמונה מטעם בית המשפט, עו"ד אופיר נאור כ"הבעת אמון בחברה". הנאמן ממשיך להמליץ על הצעתו של רמי לוי והוא ביקש ממחזיקי האג"ח לקחת בחשבון את ההתנהלות ההוגנת של בי גי איי לרבות הגשת הצעתו במועד לעומת ההתנהלות של המציעים האחרים - של יגאל דמרי שהוגשה אחרי המועד ושל מוטי בן משה שמתכון להגיש במקביל ערעור לביהמ"ש העליון. את החלטתם יעבירו בעלי האג"ח עד היום בשעה 12:00. ההצעות במתווים השונים משקפים לישראייר גם שווי של 200 מיליון שקל.