עצמאים | פיצ'ר

האם תנועות המחאה של העצמאים יהפכו לתנועה פוליטית?

המשבר הכלכלי העלה לסדר היום את מצבם של העצמאים בישראל, והאכזבה מהבטחות הממשלה הוציאה רבים מהם לרחובות • השאלה כעת היא האם תנועות המחאה שקמו ינצלו את המומנטום כדי להיכנס לכנסת

לייב עצמאים מפסיקים להיות שקופים
לייב עצמאים מפסיקים להיות שקופים

כבר בתחילת משבר הקורונה, בסבב הבחירות הקודם בחודש מרץ, איימה זעקת העצמאים להפוך לאיום פוליטי, ואולי אפילו למפלגה. אבל אז הם קיבלו הבטחות מפוליטיקאים שידאגו להם לרשת ביטחון, ועל הדרך התחילו גם חילוקי דעות בין הארגונים השונים (לה"ב, לשכת יועצי המס, השולמנים, נשיאות המגזר העסקי ועוד), שנפלו כפרי בשל לידי הפוליטיקאים ופקידי האוצר שמוססו את ההתארגנות שלהם ככוח אחד חזק.

החודשים חלפו, והסיוע שקיבלו העצמאים לא תאם את ההבטחות הגדולות (ביניהם הבטחות לחוק שיעגן דמי אבטלה לעצמאים וזכויות סוציאליות נוספות), המענקים לא סגרו עבור עצמאים רבים את הבור הכלכלי שנפער, ומצבם של עסקים רבים התדרדר לפשיטת רגל, סגירה או עריכת שינויים דרמטיים על מנת להתפרנס בתקופה קשה זו.

המצב הזה מהווה קרקע פורייה למחשבות על התמודדות בבחירות הקרובת בשמם של העצמאים, על מנת להילחם "מבפנים" על זכויותיהם. גורמים שונים בקרב העצמאים מתחילים להתגבש ככוח פוליטי, להצטרף למפלגות קיימות או לגייס כספים להקים מפלגות חדשות.

מי ומי בזירה הפוליטית המתעוררת הזאת? האם העצמאים עומדים לכבוש את הכנסת? צפו בשידור של גלובס, במהלכו מפינו את המפה הפוליטית של מפלגות העצמאים.

בשידור ישתתפו עו"ד רועי כהן, יו"ר להב, שחבר לאחרונה לחבר הכנסת עפר שלח, שפרש מיש עתיד לטובת הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרבות; ואביר קארה, מייסד תנועת "אני שולמן", שעוד לא החליט האם הוא ירוץ בבחירות הקרבות, אך חברי התנועה בראשותו כבר גייסו מעל למיליון שקל לטובת הקמת מפלגה.