לאחר שקפצה פי 3 בחצי שנה: פנטזי זוכה להשקעה של 4 מיליון שקל

אנשי העסקים האוסטרלים אבן צ'ארלס ניומן וריקי סטיבן ניומן יזרימו את הכסף לתוך ביו-מילק, שנמצאת בשלב האחרון לקראת מיזוגה לתוך פנטזי נטוורק

צוות ביו-מילק / צילום: ליבי נאור קטן
צוות ביו-מילק / צילום: ליבי נאור קטן

לאחר קפיצה של יותר מפי 3 בערכה זוכה חברת פנטזי נטוורק, הנמצאת בשלב האחרון של הליך לרכישתה ומיזוגה של חברת ביו-מילק, להזרמת הון בהיקף של כ-4 מיליון שקל. 

החברה דיווחה הבוקר כי ביו-מילק התקשרה בהסכם להשקעת הסכום האמור מחברה פרטית בבעלותם של אנשי העסקים האוסטרלים, אבן צ'ארלס ניומן וריקי סטיבן ניומן, בעלי חברת הפצת אוסטרלית גדולה (קבוצת Gateway ). אבן ניומן הינו אחד מבעלי המניות בחברת מקס סטוק. 

ההשקעה תבוצע בכפוף להשלמת מיזוג חברת ביו-מילק (צפוי בשבועות הקרובים) על פי המחיר הממוצע ב-30 הימים שלאחר השלמת המיזוג במחיר שלא יפחת מ-2.5 שקלים  למניה ולא יעלה על 6 שקלים למניה. בנוסף, כנגד כל 2 מניות שיוקצו לאבן ניומן, תוקצה אופציה במחיר מימוש של 75% מעל מחיר המניה .

על רקע הכניסה לפעילות החדשה והמיזוג עם ביו מילק קפצה מניית פנטזי נטוורק    בכ-250% בחצי השנה האחרונה (כולל עלייה של 4% היום למחיר של 6.10 שקלים למניה). שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-65 מיליון שקל. 

ביומילק מפתחת תהליך תעשייתי לייצור חלב מתורבת, כלומר ייצור חלב אמיתי ללא חליבה של פרה. כמו כן, החברה מפתחת תהליך תעשייתי לייצור חלב אם מתורבת ומפתחת טכנולוגיה לייצור אוליגוסכרידים מחלב אם ( HMO ). השוק העולמי לחלב מוערך בהיקף מכירות של 500-600 מיליארד דולר לשנה וביחד עם מוצרי החלב למיניהם ביותר מטריליון דולר בשנה. השוק העולמי צומח בשיעור דו ספרתי שנתי, בעיקר עקב עלייה בביקוש ממדינות אסיה. 

ביו-מילק, מחזיקה בזכות שימוש בקניין הרוחני מזרוע המסחור של האוניברסיטה העברית, של תוצרי מחקר שנמשך כ-10 שנים של ד"ר נורית ארגוב-ארגמן, אשר הינה אחת ממייסדי החברה. כמו כן, במסגרת רישיון שבו התקשרה ביו-מילק, הוקנו לה הזכויות בפיתוח רכיב HMO , בפרויקט מחקרי של ד"ר מגי לוי, אשר נמנית גם היא עם מייסדי החברה ומשמשת כחוקרת בכירה ויועצת בביו-מילק.

עם השלמת ההשקעה בחברה יהיו האחים ניומן בעלי זכות ראשונים לקידום הנפקת חברת בת אשר תפתח בעצמה או שתקבל רישיון למוצרי ביו-מילק בתחום חלב באוסטרליה בלבד. ביו-מילק תהא רשאית לבטל את זכות הראשונים במידה ותתקשר עם יצרן ו/או מפיץ גלובלי גדול (למשל - נסטלה או קולה-קולה) בתנאי שתתבקש לעשות זאת על ידי אותו יצרן.

בשבוע שעבר אישרה אסיפת בעלי המניות של פנטזי את עסקת המיזוג עם ביו-מילק, כך שהחברה צפויה להשלים את תהליך ההסדר (מול בית המשפט) למיזוג בתוך מספר שבועות. לאחר מכן ישתנה שמה של החברה לביו-מילק, אשר פעילותה תהיה הפעילות היחידה של החברה הציבורית.

אבן צ'ארלס ניומן ציין כי "ביו-מילק מביאה חדשנות יוצאת דופן בתחום החלב המתורבת וחלב אם מתורבת המבוסס על אחד המחקרים המבטיחים בעולם בתחום זה. אנו בטוחים כי מוצרי החברה שבפיתוח יהוו פריצת דרך והנם בעלי פוטנציאל לבשורה אמיתית אשר ישווקו כמוצרי מדף של חלב מתורבת בתהליך נקי ומבוקר והן כתרומה רבת חשיבות לקיימות ולאיכות הסביבה".

תומר אייזן, מנכ"ל חברת ביו-מילק, ציין היום כי "אנו שמחים על הבעת האמון של אבן צ'רלס וריקי סטיבן ניומן בביו-מילק. אנו מצפים לשיתוף פעולה אשר יסייע לקדם את פיתוחי החברה ומוצריה בשוק האוסטרלי. ההשקעה הזו הנה חלק מהאסטרטגיה של ביו-מילק לצירוף שותפים בעלי תרומה משמעותית לקידום החברה בשווקים הבינלאומיים אליהם אנו מכוונים".

בשיחה עם "גלובס" הוסיף אייזן כי "אנחנו נמצאים ממש בשלב האחרון לקראת השקה. ברבעון השלישי של 2021 אנחנו צפויים להציג כוס חלב עם כל המרכיבים הנחוצים, לתת אותה למעבדה חיצונית שתבדוק את המוצר. לאחר מכן החברה הגדולה הראשונה שתרצה לייצר את זה תוכל לקנות מאיתנו את הרשיונות".

אתם לא מתכננים לייצר לבד?

"התוכנית העסקית שלנו היא למכור רישיונות ייצור לתעשייה, לחברות הגדולות בעולם. וכמו שזה נראה יש התעניינות גדולה לתהליך ולמוצר. אנחנו חברה טכנולוגית עם כל הידע והקניין הרוחני ומתכננים לייצר שיתופי פעולה. כדי לנצל את הפוטנציאל אנחנו חייבים לשתף פעולה עם החברות הגדולות".