פעילי חמאס לקחו לכיסם הפרטי למעלה מ-400 אלף שקל מכספי הארגון

במהלך חקירה של כוחות הביטחון התגלה כי שני פעילי ״מטה הגדה״ בארגון חמאס לקחו לצרכיהם ולצרכי משפחותיהם באמצעות קרובי משפחתם סכום של למעלה מ-400 אלף שקל • הכסף היה אמור לעבור לפעילי הארגון ביהודה ושומרון

יחיא סנוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, ואסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Mohammed Sale
יחיא סנוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, ואסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Mohammed Sale

אחת מהביקורות החריפות ביותר של חמאס כלפי פתח והרשות הפלסטינית היא בהקשר לשחיתות הנרחבת הקיימת במנגנוני השלטון, וההתעשרות של בכירי הפתח על חשבון כספים שהיו אמורים להגיע למטרות ציבוריות. אלא שכשכסף גדול מסתובב, מתברר שגם ידם של פעילי חמאס במעל.

במהלך חקירה של כוחות הביטחון התגלה כי שני פעילי ״מטה הגדה״ בארגון חמאס, נאא'ל סח'ל ועאמר עסידה, שיושבים בעזה ואחראים על העברת כספים למטרות טרור לאזור שכם - לקחו לצרכיהם ולצרכי משפחותיהם באמצעות קרובי משפחתם סכום של למעלה מ-400 אלף שקל.

כוחות צה"ל עצרו לפני מספר חודשים לחקירה את עבד אלרחמן עסידה, אחיו של בכיר חמאס בעזה עאמר עסידה, שאחראי על הכוונת טרור ותמיכה כלכלית בפעילות טרור באזור שכם. במהלך חקירתו הודה עבד אלרחמן כי לאורך תקופה ארוכה נהג אחיו עאמר להעביר דרכו כסף לשטחי יהודה ושומרון וכי בשבע השנים האחרונות השניים העבירו לבני משפחתם בכפר תל הסמוך לשכם, סכום של למעלה מ-320,000 שקל שהיה מיועד לתשלומים לגורמי חמאס באזור.

עאמר עסידה / צילום: דובר צה"ל
 עאמר עסידה / צילום: דובר צה"ל

גם אחיו של נאא'ל סח'ל, מוסטפא סח'ל, נעצר ונחקר לאחרונה. בחקירתו הודה מוסטפא  כי הוא ואחיו נהגו להעביר כספים מתנועת חמאס למשפחות מחבלי חמאס בגדה. עוד הודה בחקירתו, כי הוא ונאא'ל אחיו גנבו במשך שנים לצרכיהם האישיים, סכום של למעלה מ-80,000 שקל.

נאאל סח'ל / צילום: דובר צה"ל
 נאאל סח'ל / צילום: דובר צה"ל

ארגון חמאס השולט ברצועה מקבל מימון עבור פעילותו ממדינות תומכות טרור ובהן איראן. גל ברגר לאחרונה פרסם ברשת ב' כי בעשור הקודם, בעת ביקור של אחד מראשי חמאס, מחמוד א-זהאר בטהראן, הוא ואנשיו קיבלו 22 מיליון דולר במזומן במזוודות, וכל מזוודה שקלה 40 קילו. כספים נוספים מגיעים מטורקיה, מארגון האחים המוסלמים העולמי ומתרומות. חמאס גובה מיסים ברצועה, לרבות מסים על ההברחות במנהרות ממצרים - אף שאלה הצטמצמו מאוד.

הארגון זכה לביקורת פנימית של אזרחים על התנהלות ראשיו ומשכורותיהם, בעת שרוב העזתים חיים בעוני ומחסור, ומעת לעת יש הפגנות - אבל אלה מדוכאות בכוח רב, ופעילים המעזים לבקר פומבית נכלאים.