פחות משבוע אחרי שהוחלטה: חובת הבידוד במלוניות בוטלה

חובת הבידוד במלוניות הייתה אמורה לעלות להצבעה מחדש ב-1.1.21, אולם כעת מסתמן שהחובה הזו תבוטל עוד קודם • משרד הבריאות: "שר הבריאות הנחה את בכירי משרדו לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה"

מלון דן פנורמה עובר חיטוי / צילום: דוברות מלונות דן
מלון דן פנורמה עובר חיטוי / צילום: דוברות מלונות דן

סיבוב הפרסה המביך של הממשלה: פחות משבוע אחרי שהוחלט כי כל הנוחתים בישראל יועברו לבידוד במלוניות, הוחלט להפסיק לבודד בכפייה את השבים לארץ בכפוף לביצוע של בדיקות קורונה מיידיות בשדה התעופה. חובת הבידוד במלוניות הייתה אמורה לעלות להצבעה מחדש ב-1.1.21, אולם כעת מסתמן שהחובה הזו תבוטל עוד קודם.

"שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את בכירי משרדו לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה", כך הודעה מטעמו של השר. "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי", מסר השר אדלשטיין. יודגש כי אמש (ב') גם שר הביטחון בני גנץ הציע עמדה דומה ומסר שיפעל לביטול החובה להיכנס לבידוד במלוניות למי שיבצע בדיקת קורונה בנתב"ג.

הבדיקות בשדה התעופה מבוצעות חינמית והן בבחינת רשות עבור הנוסעים ומטרתן לקצר את משך הבידוד מ-14 לעשרה ימים. כעת העומסים שנצפו בימים האחרונים בתור לוועדת החריגים בכדי לקבל פטור מבידוד במלוניות, יעברו לעמדות הבדיקה בתקווה ששם הם ינוהלו אחרת. בנוסף, רק כשליש מהנוחתים הועברו לבידוד במלוניות שממילא מספרן קטן משל הנוסעים עם היצע של כ-4,000 חדרים בלבד.