הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א; אביליטי קפצה ב-156%, רובוגרופ ב-12%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל • הדולר נחלש קלות ונסחר ברמה של 3.208 שקלים • אול יר מאריכה את עצירת התשלומים למחזיקי האג"ח • לידר פרסמה המלצה חיובית למניית פתאל

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:27

יום המסחר בבורסה הסתיים במגמה חיובית, כשהעליות התחזקו בשעה האחרונה של המסחר. מדד ת"א 35 טיפס בכ-1%. מדד ת"א 90 קפץ בכ-1.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל.

מניית אביליטי  חזרה להיסחר היום וקפצה בכ-156%. עוד בלטו בעליות חדות מניות רובוגרופ , מיי סייז, פורסייט  וסאני תקשורת. 

מנגד, ירידות חדות רשמו אפולו פאוור , טוגדר ואינטרקיור. 

16:00

התמתנו העליות בת"א. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.1%. מדד ת"א 90 מקפץ ב-1%. ברקע בוול סטריט החוזים העתידיים מטפסים ומאותתים על עליות בפתיחה. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות מניות אוגווינד , בזן , נובולוג , אזורים ומלם תים. 

בלידר שוקי הון פרסמו המלצת "תשואת יתר" למניית פתאל החזקות , עם מחיר יעד של 400 שקל למניה. "אנו הרבה יותר אופטימיים לגבי הסקטור עם הכניסה לשנת 2021 וסבורים כי המחצית השנייה של השנה עשוי להיות טובה עבור פתאל", כותבים בלידר. 

במסחר במטבעות, הדולר נחלש קלות ונסחר ברמה של 3.208 שקלים. האירו רושם עלייה קלה סביב 3.947 שקלים. 

15:00

התמתנו העליות במדד הדגל שמטפס ב-0.1%. מדד ת"א 90 מקפץ ב-1%. ברקע בוול סטריט החוזים העתידיים מטפסים ומאותתים על עליות בפתיחה.

מלם תים קופצת ב-4%, מנגד בזק מאבדת 1.9%, גזית גלוב ללא שינוי ונייס יורדת גם היא ב-1.9%.

מגדל ביטוח, בניהולו של רן עוז, הודיעה כי תשקיע למעלה מ-60 מיליון דולר בקרן השלישית של מקבצי הדיור מולטי פמילי של אלקטרה נדל"ן בארה"ב. עד כה, כפי שדיווחה החברה ברבעון השלישי גייסה אלקטרה נדל"ן כ-700 מיליון דולר בקרן השלישית של מקבצי הדיור בארה"ב. החברה מחזיקה, יחד עם שותפים, בכ-33,800 יחידות דיור ב-103 מקבצי דיור בארה"ב, ושווי תיק הנכסים בארה"ב מוערך בכ-17 מיליארד שקל.

10:44

לאחר יציבות בפתיחה המדדים בבורסה בתל אביב צבועים בירוק, בדומה לסנטימנט מעבר לים, ומטפסים ב-0.5% עד 0.7%.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות. ת"א 35 ללא שינוי מהותי, וכך גם מדד ת"א 90.

קבוצת ישראכרט  הודיעה היום על הפסקת פרויקט טכנולוגי מרכזי של שדרוג מערכת ניהול אשראי לקוחות ומעבר לפיתוח עצמי. לאור הפסקת הפרויקט, החברה מעריכה כי בדוחותיה הכספיים לשנת 2020 תירשם הוצאה חד פעמית בטווח של 67-71 מיליון שקל (לפני מס).

בתוך כך, ישרכארט הודיעה על תכנית פרישה של כ-100 עובדים בהסכם קיבוצי שיפרשו במסגרת תכנית פרישה מרצון, ובנוסף על סיום העסקה של כ-100 עובדים המועסקים במיקור חוץ או חוזים אישיים.

09:00

פתאל החזקות  דיווחה כי בהמשך למו"מ שניהלה עם בעלי הנכסים שלה, נענו הבעלים של כ-95% מהמלונות המושכרים לרשת לבקשה להפחתה של דמי השכירות בהיקף של כ- 140 מיליון שקל לתקופה שמחודש מרץ 2020 ועד סוף שנת 2020, נכון להיום הגיעה הקבוצה להסכמות לגבי דחייה לשנים הבאות של תשלומי שכירות נוספים בהיקף של 120 מיליון שקל לתקופה האמורה. לפי פתאל, ההסכמים עם בעלי הנכסים חסכו לחברה סך כולל של כ-260 מיליון שקל בשנת 2020 (כ-37% מתוך סך דמי שכירות שהיו אמורים להיות משולמים על ידי החברה בשלושת הרבעונים האחרונים). כמו כן, מדווחת החברה, כי במסגרת הצעדים שהיא מבצעת להפחתת דמי השכירות, חתמה חברת בת של פתאל החזקות, על מזכר הסכמות לא מחייב לרכישת 50% מחברת נכס המחזיקה ב- 4 מלונות (הכוללים כ-1,350 חדר) במרכז לונדון.

להב  דיווחה על שתי עסקאות בגרמניה בהיקף של כ-86 מיליון אירו ביחד. בגלל הנפקת מניות בדרך של זכויות שיש ברקע. מדובר כעת בשלב של משא ומתן בקשר לאותן עסקאות.

חברת אנלייט אנרגיה  חתמה על הסכם למימון מחדש עם קונסורציום מלווים בראשות בנק לאומי ובשיתוף קבוצת מנורה מבטחים ועמיתים קרנות הפנסיה הותיקות, לחמישה פרויקטים סולאריים מניבים בהספק מצטבר של 83 מגה-וואט. מדובר במהלך שמניב לאנלייט יתרת מזומנים פנויה המוערכת ב-370 מיליון שקלים

נובולוג  מדווחת כי השלימה בהצלחה גיוס הון בדרך של הקצאה פרטית. החברה בחרה לקבל סך של כ-120 מיליון ש"ח וזאת לפי מחיר של 2.93 שקל למניה. בין המשתתפים בהנפקה נמנים הגופים הבאים: מגדל, הראל, פסגות, קרן ספרה, הפניקס, הלמן אלדובי וילין לפידות. שווי השוק של נובולוג עומד כיום על כ-1.4 מיליארד שקל וזאת לאחר שהמניה עלתה מתחילת השנה בשיעור של כ-70%. מניות החברה נכללות כיום במדד ת"א 125.

5 דברים שכדאי לדעת לפני הפתיחה בבורסה בת"א

1. לקראת הפתיחה בת"א: הדואליות צפויות להכביד

יום המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הנעילה השלילית אמש בניו יורק. יום המסחר נפתח באופטימיות ושיאים חדשים אך בהמשך השתנתה המגמה והמסחר ננעל בירידות קלות, לאחר שלושה ימי עליות. מדד נאסד"ק ירד ב-0.4%, מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 נחלשו ב-0.2%. 

המניות הדואליות צפויות להכביד על מדד ת"א 35. אופקו הלת' שבה עם פער אבריטראז' שלילי של 0.6%, וכך גם איי.סי.אל, אלביט מערכות וטאואר, טבע עם 0.7%, לייבפרסון עם 1.1% ונייס עם 1.3%. עם פער חיובי שבות פריגו וסאפיינס עם 0.2% ואורמת עם 1.4%.

אתמול ננעל המסחר בבורסה בירידות. מדד ת"א 35 ירד ב-0.7%, מדד ת"א 125 נסוג 0.5% ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.1%. מבין המדדים הענפיים היחידים לעלות היו מדד נפט וגז שהוסיף 0.9% ומדד נדל"ן, שהתקדם ב-0.3%. בצד השלילי בלטו מדד ביומד, שירד ב-2.3%, ומדד גלובל בלו טק, שאיבד 1.5%. מדד הבנקים נחלש ב-0.4%, מדד ביטוח איבד 0.5% ומדד פיננסים נסוג 0.6%.

2. מגמה מעורבת באסיה, החוזים ירוקים

לאחר שיא של 30 שנה הניקיי היפני נסוג ב-0.2%, ומנגד המדדים בשנחאי ובהונג קונג עולים ב-0.8% ו-1.5% בהתאמה. בשעה זו, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים לאחר שהמדדים נסוגו אמש מהשיא. הנפט מטפס ב-0.4% מעל ל-48 דולר לחבית. הזהב עולה ב-0.15% ל-1,885.7 דולר לאונקייה.

3. אול יר מאריכה את עצירת התשלומים למחזיקי האג"ח

הולך ומתגבר הלחץ הפיננסי בו נמצא חברת הנדל"ן הזרה אול-יר. חברת הנדל"ן האמריקאית שנקלעה לקשיים ואגרות החוב שלה נפלו בבורסה, דיווחה הבוקר כי בהמשך להחלטת הדירקטוריון מלפני חודש לעצור את התשלומים באופן זמני לבעלי האג"ח, אתמול החליט הדירקטוריון על הארכה נוספת של עצירת התשלומים עד ל-15 בינואר.

4. קאנומד: "הרגולציה לא ברורה - לכן לא נשקיע במתקן האינדור"

חברת קאנומד הודיעה השבוע כי החליטה לעצור כרגע את ההשקעה במפעל גידול הקנאביס המקורה בציפורית, בו כבר הושקעו 3.6 מיליון שקל. "אנחנו עוצרים את ההשקעה על בסיס חוסר הבהירות הרגולטורית לגבי יבוא ויצוא קנאביס", אמר ל"גלובס" מנור גינדי, מבעלי קאנומד (41% במשותף עם אחיו כפיר גינדי).

"כאשר נכנסנו לשוק הקנאביס והחלטנו להשקיע במתקן מקורה בסטנדרטים גבוהים, ידענו שבשוק הישראלי אין יבוא, שהוא אסור על פי חוק, ושכן מתוכנן בקרוב יצוא לגרמניה", אומר גינדי. בפועל, היבוא נפתח בצו שעה מהיר, ואילו היצוא התעכב והתעכב, ונפתח רק החודש במסגרת פייללוט שעתידו לא לגמרי וודאי".

5. ישראליות בוול סטריט: קרן  גידור אקטיביסטית מתערבת באינטל

קרן הגידור האקטיביסטית "Third Point", שמחזיקה מניות של אינטל בשווי של כמיליארד דולר, החלה להתערב בניהול החברה. קרן הגידור שלחה מכתב נוקב להנהלת אינטל, ובו דרשה לשנות אסטרטגיה בצל ביצועי המניה החלשים ואף ביקשה לשקול את התגמול לבכירי החברה. מנייתה של אינטל (שנסחרת בוול סטריט) זינקה בכ-5%/