בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; טסלה טיפסה ב-4.3% לשיא חדש

בורסות אירופה ננעלו בירידות קלות • גילת מחלקת דיבידנד בהיקף 35 מיליון דולר • בבריטניה יתחילו לחסן את האוכלוסיה בחיסון של אסטרהזנקה נגד הקורונה בשבוע הבא • הפרלמנט בלונדון אישר את הסכם הברקזיט עם האיחוד האירופאי

ניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
ניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות. המדדים המובילים טיפסו ב-0.1%-0.3% והעפילו גם היום לשיאים חדשים.

טסלה בלטה בעלייה של יותר מ-4% לשיא חדש. מנגד, מודרנה סגרה יום תנודתי בירידה של 2.8%. 

20:45

מגמה חיובית בניו יורק, מדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.3%-0.6%. בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות מניות למונייד , סולאראדג', פייבר , פלוריסטם וסייפ-טי. 

בזירת הסחורות נסחר הזהב בעלייה של כ-0.6% לרמה של 1,895 דולר לאונקיה והנפט מסוג WTI רושם עלייה קלה לרמה של 48.1 דולר לחבית. 

18:45

בורסות אירופה ננעלו בירידות קלות. בוול סטריט נסחרים מדדי המניות המובילים בעליות קלות. טסלה  בולטת בעלייה חדה, כמו גם באידו 

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי  "לאחר שהנשיא טראמפ חתם על החוק לחבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי, החתימה תמנע השבתה של הממשלה, הפסקה של תשלומי האבטלה ל-5.4 מיליון מובטלים ותאשר הגדלה של התשלומים השבועיים כבר בשבוע הבא (ל-11 שבועות). בנוסף, מרבית האזרחים יקבלו (עוד) תשלומים ישירים שיעזרו לרכך את הפגיעה בפעילות הכלכלית בעקבות העלייה בתחלואה והצפי להחמרה בהגבלות עם כניסתו לתפקיד של ג'ו ביידן. להערכתנו , התשלומים צפויים להגדיל שוב את ההכנסה הפרטית הריאלית של משקי הבית, כפי שקרה באפריל, ולעודד צריכה פרטית חזקה עם ההקלה הצפוייה בהגבלות סביב הרבעון השני של 2021".

17:00

הפרלמנט בלונדון אישר לפני זמן קצר את הסכם הברקזיט עם האיחוד האירופאי.

בניו יורק רושמים מדדי המניות המובילים עליות של 0.3%-0.5%. באירופה נרשמות מנגד ירידות קלות. 

מניית ננו דיימנשן  בולטת בעלייה חדה. 

16:30

עליות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מניות אמזון, טסלה  ומודרנה  מטפסות. 

מניית אסטרהזנקה עולה לאחר שהרשויות בבריטניה אישרו היום את השימוש בחיסון לקורונה שפיתחה חברת התרופות "אסטרהזנקה" יחד עם אוניברסיטת אוקספורד, והן צפויות להתחיל להציע אותו לציבור בשבוע הבא. כמו במקרה של החיסון הקודם שאושר על ידי הבריטים לפני כחודש, של חברות ביונטק-פייזר, מדובר ב"אישור חירום"

גילת  הודיעה כי דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך 63 סנט למניה (סך מצטבר של כ-35 מיליון דולר) בעקבות קבלת אישור מבית המשפט לחלוקת דיבידנד. הדיבידנד ישולם בדולרים ב-20 בינואר 2021, לבעלי מניות אשר יהיו רשומים במרשם בעלי המניות של החברה ביום ה-11 לינואר 2021. ביחד עם דיבידנד בהיקף של 20 מיליון דולר אשר חולק בתחילת החודש, הסך הכולל של דיבידנדים שיחולקו לבעלי המניות מסתכם בכ-55 מיליון דולר. בנוסף, מדווחת גילת  כי סמנכ"ל הכספים הזמנית של החברה, בשמת הלפרן, מונתה לסמנכ"ל הכספים הקבועה של גילת.

15:00

מנייתה של אינטל תמשיך לרכז עניין לאחר שקרן הגידור האקטיביסטית "Third Point", שמחזיקה מניות של אינטל בשווי של כמיליארד דולר, החלה להתערב בניהול החברה. קרן הגידור שלחה מכתב נוקב להנהלת אינטל, ובו דרשה לשנות אסטרטגיה בצל ביצועי המניה החלשים ואף ביקשה לשקול את התגמול לבכירי החברה. 

14:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחה. החוזים מטפסים בעד 0.4%. 

הביטקוין בדרך לרשום את החודש החזק ביותר בשנה וחצי האחרונות. הבוקר חצה המטבע הדיגיטלי את רמת 28.5 אלף דולר והשלים קפיצה של 47% מתחילת דצמבר.

10:00

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת, לאחר המומנטום החיובי שנרשם בשווקים בעקבות חתימת הסכם הסחר בין האיחוד האירופי לבריטניה בשבוע שעבר בצל יציאתה מהברקזיט.

בורסת לונדון נפתחה בטריטוריה ירוקה, בעקבות אישור השימוש בחיסון לקורונה שפיתחה חברת התרופות "אסטרהזנקה" יחד עם אוניברסיטת אוקספורד, והן צפויות להתחיל להציע אותו לציבור בבריטניה בשבוע הבא.

בורסות צרפת וגרמניה רושמות ירידות קלות. 

09:14

הרשויות בבריטניה אישרו היום השימוש בחיסון לקורונה שפיתחה חברת התרופות "אסטרהזנקה" יחד עם אוניברסיטת אוקספורד, והן צפויות להתחיל להציע אותו לציבור בשבוע הבא. כמו במקרה של החיסון הקודם שאושר על ידי הבריטים לפני כחודש, של חברות ביונטק-פייזר, מדובר ב"אישור חירום".

החיסון של "אסטרהזנקה" הוכיח יעילות ממוצעת של 70% בניסוי שלב 3, אולם יעילות גבוהה יותר (של 90%) בקבוצה קטנה שקיבלה בטעות מינון מופחת במנה הראשונה ומינון רגיל במנה השנייה. החברה הגדירה את הטעות "גילוי משמח" ופירסמה נתונים לפיהם החיסון הצליח למנוע עשרה מקרים של תחלואה חמורה בקורונה, שכולם אירעו בקבוצת הביקורת. מנכ"ל החברה התראיין לתקשורת הבריטית והבהיר כי החיסון "מצליח למנוע 100% מקרים של תחלואה חמורה".

08:30
המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות מלבד מדד הניקיי היפני שנסוג ב-0.45% משיא של 30 שנה. מדד המניות המוביל בשנחאי עולה ב-0.9%, הבורסה בהונג קונג מטפסת ב-1.46% והבורסה בסינגפור עולה ב-0.7%.

הנפט מטפס ב-0.4% מעל ל-48 דולר לחבית. הזהב עולה ב-0.15% ל-1,885.7 דולר לאונקייה.

בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים לאחר שנסוגו קלות אמש וקטעו רצף עליות של שלושה ימים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.4%, מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 נחלשו ב-0.2%.