מכת הפרישות בכחול לבן נמשכת: רם שפע הוא החבר השביעי שעוזב

אחרי אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', מיכל קוטלר וונש ועינב קאבלה, מגיע גם תורו של יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע, לעזוב את רשימת כחול לבן של בני גנץ • שפע צפוי להשתלב במפלגת הישראלים החדשה של רון חולדאי

ח"כ רם שפע / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן
ח"כ רם שפע / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

מפלגת כחול לבן בראשות שר הביטחון בני גנץ ממשיכה לדמם חברים. יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי יעזוב את הרשימה. "המסע של המחנה כולו השואף ליצור חברה דמוקרטית ליברלית, הכרחי היום יותר מתמיד. אמשיך לקחת חלק מהמסע הזה", ציין שפע בציוצו.

במכתב לחבריו במפלגה כתב שפע כי "חשוב לי שתדעו זאת ראשונים וישירות ממני, לאחר שיחות כנות ואישיות עם בני ועם רבים מכם על הפערים העמוקים שנוצרו בינינו לאחרונה, אני עוזב היום את כחול לבן. קיוויתי מאוד שלא יגיע היום הזה. אבל כאמור לצערי, וכפי שכולכם כבר יודעים, בתקופה האחרונה על אף הניסיונות שלי לשכנע אחרת, בשיח ישיר ומכבד אפילו ברגעים הדרמטיים שלפני ההצבעה על פיזור הכנסת, לא הצלחנו לגשר על הפערים בתפיסות".

רם שפע הוא החבר השביעי שעוזב את כחול לבן מאז שהתפזרה הכנסת. אחרי אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', מיכל קוטלר וונש, ועינב קאבלה. הוא צפוי להשתלב בהמשך הדרך במפלגת הישראלים החדשה של רון חולדאי.

נזכיר כי הח"כ הפורש היה אחד משלושת הח"כים המורדים בכחול לבן שהצביעו נגד פשרה להמשך המגעים להצלת הממשלה ומניעת פיזור הכנסת. שפע הוביל קו לוחמני יחסית כיו"ר ועדת החינוך והתנגד להגבלות הקורונה על מערכת החינוך. שפע גם נכנס לא פעם לעימותים עם שר החינוך יואב גלנט.