אושרה מכירת חברת ישראייר לשלום חיים ורמי לוי

זאת לאחר שמחזיקי האג"ח דחו את הצעת דור אלון ברוב של 99% ואת הצעתו של יגאל דמרי ברוב של 75%

לוי רמי / צילום: איל יצהר
לוי רמי / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי אישר היום (ו') את מכירת ישראייר לחברת בי.ג׳י.איי של שלום חיים ורמי לוי. "מעבר לתהליך המכירה האינטנסיבי, עברנו עם החברה משברים לא פשוטים בתקופת קורונה משוגעת. זכיתי להכיר צוות מנהלים ועובדים מיוחד במינו. שחקני נשמה אמיתיים. נעביר את החברה בצורה מסודרת לידיים טובות שאני בטח שידאגו לעתיד שלה ולעובדים שלה" - כך הודיע הנאמן שמינה בית המשפט לנכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור.

בהחלטה פורט כי מחזיקי האג"ח דחו את הצעת דור אלון ברוב של 99% ואת הצעתו של יגאל דמרי ברוב של 75%. מוטי בן משה, בעלי דור אלון, אף הגיש ערעור לבית המשפט, בטענה כי ניהל כשורה את ההליך, כאשר אפשר להתחשב בהצעות שהוגשו אחרי המועד שקבע הנאמן. ההערכות הן כי הערעור יידחה, בעיקר מפני שהוא כיוון נגד ההצעה של יגאל דמרי שממילא לא נבחרה.

עו״ד נאור ציין את עדיפותה של הצעת בי.ג'י.איי, בעלת שווי של 162 מיליון שקל, ואת רכיב האפסייד, כך שהתמורות עשויות להגיע ל200 מיליון שקל לצד אופציות לנושאי משרה בישראייר.

בית המשפט סבר כי הנושים אמרו את דברם ״בקול רם וצלול, ואין סיבה שלא לכבד את רצונם״. בית המשפט שיבח את התנהלות המציעים לכל אורך ההליך ואף שיבח את מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ואת העובדים.