השבוע ה-28 ל"מחאת בלפור": עימותים עם שוטרים וניסיונות לפגוע במפגינים

ההפגנות נגד ראש הממשלה נמשכו גם השבוע כאשר בשעות אחר הצהריים יצאו מפגינים לצמתים, לגשרים ולכיכרות בכל רחבי הארץ • בשעה זאת אלפים מפגינים מול מעון ראש הממשלה • ביבניאל נזרקו אבני חצץ על מפגינים ופגעו בראשה של מפגינה

מפגינים בבלפור הערב / צילום: בן כהן
מפגינים בבלפור הערב / צילום: בן כהן

אלפי מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית מוחים סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור זה השבוע ה- 28. צעדת מחאה נערכת בשעה זו מגשר המיתרים לבלפור, בהובלת תנועת הדגלים השחורים יחד עם תנועת "חקירה עכשיו", "קריים מיניסטר" ו"קומי ישראל". המפגינים נושאים מייצגי ענק של צוללות.

מוקדם יותר נעצרו 10 מפגינים לאחר שהמשטרה התעמתה עם מפגינים שהגיעו בהפתעה וחסמו את הכניסות האחוריות למעון ראש הממשלה בפינת הרחובות בלפור וסמולנסקין. המפגינים נשאו לפידים בוערים וקראו ל"מצור על בלפור". המשטרה פינתה את המפגינים מהמקום. מהמשטרה נמסר: "בעקבות מחאה שהחלה ברחוב סמולנסקין בירושלים, כוחות משטרה במקום החלו בפעולות להשבת הסדר".

מיצג שיצרו פעילי "אין מצב" לחיזוק מאהל בעקבות ניסיון הצתת המאהל / צילום: בן כהן
 מיצג שיצרו פעילי "אין מצב" לחיזוק מאהל בעקבות ניסיון הצתת המאהל / צילום: בן כהן

במקביל, כ-300 פעילי התנועה לאיכות השלטון צועדים לעבר בית נתניהו בקיסריה וקוראים: "לא נשתוק אל מול ההסתה והאלימות הקשה כלפי מפגינים".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד השחיתות השילטונית בירושלים / צילום: קומי ישראל
 מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד השחיתות השילטונית בירושלים / צילום: קומי ישראל

בתוך כך המפגינים מדווחים כי 3 ניידות משטרה האטו את התנועה על כביש 1 באיזור עין חמד ואף חסמו אותה לפרקים ונוצר פקק ענק שמקשה על אלפי המפגינים להגיע. המשטרה חסמה לתנועה את הצירים והרחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה, ביניהם: בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו. מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה פרוסים באזור על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור".

ההפגנות נגד ראש הממשלה נמשכו היום בשעות אחר הצהריים בצמתים, בגשרים ובכיכרות בכל רחבי הארץ. אירוע אלימות חמור התרחש בהפגנה בכיכר הראשונים ביבניאל, מספר אנשים הגיעו וזרקו אבני חצץ לעבור המפגינים ואחת האבנים פגעה בראשה של מפגינה וגרמה לפציעתה.

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השילטונית בבאר שבע / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השילטונית בבאר שבע / צילום: הדגלים השחורים

מאות מפגינים הגיעו בשעות אחר הצהריים בהפתעה, קראו ל"מצור על בלפור" וחסמו את הכניסות האחוריות למעון ראש הממשלה בפינת הרחובות בלפור וסמולנסקין. המפגינים נשאו לפידים בוערים. המשטרה פינתה את המפגינים מהמקום. מהמשטרה נמסר: "בעקבות מחאה שהחלה ברחוב סמולנסקין בירושלים, כוחות משטרה במקום החלו בפעולות להשבת הסדר".

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השילטונית בגשר ג'למה / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השילטונית בגשר ג'למה / צילום: הדגלים השחורים

השבוע נרשמה עליית מדרגה באלימות כלפי המפגינים בעקבות ניסיון הצתת מאהל המחאה של תנועת "אין מצב" על דייריו ביום חמישי האחרון. אחת הפעילות שישנה בחלק האחורי של המאהל הריחה את העשן ומנעה את שריפת המאהל על האנשים הנמצאים בו.

בתנועת אין מצב הביעו ביקורת על טיפול המשטרה במקרה והתייחסות נציגי הציבור. לדבריהם, "תמוהה העובדה שהחשודים בהצתה שוחררו לאחר חקירה, תמוהה העובדה שנציגי הציבור לא קראו לעצור את האלימות הקשה המופנית כלפי המוחים והמוחות, האזרחים והאזרחיות. אנו דורשים לעצור עד תום ההליכים את החשודים ולמצות את איתם את הדין בחומרה רבה. רק בגלל נס נמנע אסון נוראי".

פעילי "אין מצב" יצרו הערב מיצג של נרות עם הכותרת "לאור ולא לאש השנאה" - לחיזוק מאהל המחאה העומד על כנו כבר למעלה מחצי שנה בעקבות ניסיון ההצתה.

אתמול הגיעו לכיכר רבין מפגינים רבים נושאים דגלי ישראל ואזרחים שביקשו להצטלם עם הפסל "גיבור ישראל" של האמן איתי זלאיט. הפסל הוצב בכיכר רבין למשך מספר שבועות ואתמול הועבר לכיכר העצמאות מול עיריית רמת השרון, כשהתכנון שבהמשך יועבר לכיכר פריז ממנה פונה על ידי העירייה במקור.

מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר כי "בשעה שיש קטסטרופה כלכלית, עשרות אלפי עסקים שנחרבו ומאות אלפי צעירים מחוסרי פרנסה כתוצאה מכישלון ניהול המשבר של נתניהו, הוא עסוק בהסתה מכוערת נגד צעירים שהוא חיסל להם את העתיד. אין גבול לאבסורד".