הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א פתחה את 2021 בעליות: מדיוי קפצה ב-34%, אביליטי ב-10%

עליות בולטות במניות בוני תיכון, ויתניה, על בד, אלקטרה צריכה, עזריאלי ומליסרון • משק אנרגיה משקיעה ב-Air Touch Solar הישראלית • אשטרום תחלק למחזיקי מניותיה מדי שנה לפחות 25% מהרווח הנקי השנתי שלה

הבורסה בתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי , גלובס
הבורסה בתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי , גלובס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:10

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. ת"א-35 עלה ב-0.5%, ת"א-125 טיפס ב-0.6% ות"א-90 הוסיף 0.8%. ת"א-בנקים עלה ב-0.5%.

מחזור המסחר הסתכם ב-909 מיליון שקל. 

מדיוי  זינקה ב-34%. אביליטי  הוסיפה 9.7%. אירודרום  שקפצה ב-19%, בוני תיכון  שהוסיפה כ-20%, על בד  הוסיפה 6.4%, אלקטרה צריכה  עלתה ב-6.1%, ארפורט סיטי  הוסיפה 4.6%, עזריאלי  עלתה ב-3.4% ומליסרון  ב-3%.

פורסייט  איבדה 7.1%, פריון נטוורק  ירדה ב-3.8%, אנרג'יאן  ירדה ב-3%, דלק קידוחים  איבדה 2.8%, שיכון ובינוי  ירדה ב-2.6% וקבוצת דלק  ב-2.5%.

13:50

נחלשות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-598 מיליון שקל. 

שיכון ובינוי  ו-GES שבבעלותה המלאה של קרן ג׳נריישן קפיטל, דיווחו היום כי החברה המשותפת בבעלותם, זירו ווייסט, הגיעה לסגירה פיננסית למימון הקמת המתקן למיון ומיחזור פסולת במסגרתה בנק הפועלים יעמיד מימון ומסגרות בהיקף כולל של עד 836 מיליון שקל.

12:05

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, והמדדים המובילים מטפסים ב-0.7%-1.1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-344 מיליון שקל. 

עליות בולטות רושמות מניות מדיוי, אורביט ואירודרום. מנגד, פורסייט  צונחת ב-11% במחזור גבוה ולהב יורדת ב-4%. 

קבוצת אשטרום  מאמצת מדיניות לחלוקת דיבידנדים לשנתיים הבאות . דירקטוריון הקבוצה אישר אימוץ של מדיניות חלוקת דיבידנד, כך שהקבוצה תחלק מדי שנה לפחות 25% מהרווח הנקי השנתי שלה, בכפוף להחלטות הדירקטוריון ולהתניות הפיננסיות. בכוונתה של הקבוצה לחלק כבר במהלך שנת 2021 דיבידנדים על פי המדיניות החדשה, וזאת בגין רווחי שנת 2020.

10:45

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, והמדדים המובילים מטפסים ב-0.7%-1.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-146 מיליון שקל. 

עליות בולטות רושמות מניות פתאל החזקות אביליטי , בוני תיכון, ויתניה, קרסו. 

משק אנרגיה  דיווחה הבוקר על השקעה בחברת Air Touch Solar הישראלית המתמחה בפתרונות רובוטיים לניקוי פאנלים סולאריים ללא צורך במים או כוח אדם. בנוסף, דיווחה משק אנרגיה על השלמת המו"מ וחתימה על עסקה לרכישת פורטפוליו של שדות פוטו-וולטאיים פעילים בהיקף 20 מגה וואט בתעריפים גבוהים, מאיש העסקים מירלשוילי. השלמת העסקה תאפשר למשק אנרגיה להציג כבר בשנת 2021 רווח תפעולי ולהקדים את התחזית העסקית של החברה.

שוהם ביזנס , העוסקת באשראי חוץ בנקאי ונמצאת בשליטתו של אלי נידם (36%) מדווחת על הצלחה בגיוס אג"ח סדרה ג'. במסגרת מכרז מוסדי התקבלו ביקושים בסך 290 מיליון שקל. החברה בחרה לקבל הזמנות בסך 136 מיליון שקל ושיעור הריבית המקסימלית של האג"ח יעמוד על 3.95%. לאור הביקושים החזקים החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס ל-150 מיליון שקל ותערוך מכרז ציבורי עוד השבוע.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות של 0.5%-0.7% במדדי המניות המובילים. עליות בולטות במניות מלם תים , קנון ישראמקו ופוקס. 

חברת אופל בלאנס  נכנסת לראשונה לתחום הסליקה ומדווחת על שיתוף פעולה אסטרטגי עם כאל. שיתוף פעולה זה יאפשר לאופל להרחיב את מגוון השירותים הפיננסיים המסופקים על ידה, ולפעול לראשונה כמאגד סליקה וכחברת ניכיון שוברי אשראי.

חברת על בד  עדכנה הבוקר כי במסגרת אסטרטגיית הצמיחה החליטה החברה על שינוי במבנה הארגוני ומעבר לפעילות באמצעות חמש חטיבות שיאפשרו מיקוד עסקי ומקסום הגידול בביקושים באירופה ובארה"ב. פעילות החברה תתרכז בשלוש חטיבות מגבונים גאוגרפיות (אירופה, ארה"ב וישראל ושאר העולם), חטיבת בדים שתרכז את ייצור הבדים (בטכנולוגיות השונות) וחטיבת הטמפונים. עלבד תעבור לפעול על בסיס המבנה החטיבתי החדש החל בינואר 2021.

09:00

חברת יוטרון  הפועלת בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, הודיעה היום כי חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי במטרופולין סן פרנסיסקו. סך התמורה הצפויה לחברה עבור הפרויקט מסתכמת בכ-13 מיליון שקל (כ-4 מיליון דולר) והוא מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2024. הסכם זה הינו ההסכם ה-22 שחתמה החברה להקמת חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה, ההסכם השני במטרופולין סן פרנסיסקו והרביעי במדינת קליפורניה.

חברת אורביט  הודיעה היום כי קיבלה הזמנה מצי מוביל באסיה לו סופקו בעבר מערכות רבות, למערכות תקשורת לוויינית עבור פלטפורמות ימיות בסך כולל של כ-4.8 מיליון דולר. אספקת המערכות, אשר יספקו לצי קישוריות לוויינית רציפה על גבי פס רחב, צפויה במהלך 2021.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר הראשון לשנת 2021 בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת, כשמצד אחד המסחר יושפע לטובה מהעליות שנרשמו בוול סטריט ביום המסחר האחרון (חמישי) ומנגד העלייה החדה בתחלואה מקורונה בארץ תשפיע לשלילה.

המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים מעורבים: טבע  עם פער חיובי שלח כ-1.7% ונייס  כ-1.4% והן צפויות לטפס, ומנגד אופקו ואורמת  עם פערים שליליים של 1.3% ו-1.1% והן צפויות לרדת. 

2. המשק לקראת סגר מהודק יותר?

על רקע העלייה החדה בתחלואה ובמספר החולים קשה בקורונה בארץ, מתכננים במשרד הבריאות לפעול להידוק הסגר. "נוכח עליה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות", כך נמסר ממשרד הבריאות.

3. הביטקוין טיפס, שוב, לשיא חדש 

הביטקוין נסחר כעת קרוב לרמה של כ-34,000 דולר. שיא חדש כבר אמרנו? אתמול, ביומה השני של שנת 2021 שבר מטבע הקריפטו המוביל שיא היסטורי, כשמחירו חצה לראשונה אי פעם את רף ה-31 אלף דולר. בשבת אחר הצהריים, מעט לפני השעה 16:00 (שעון ישראל), זינק מחיר הביטקוין עד לרמה של 31,244 אלף דולר - שיא של כל הזמנים. זאת, כשעה בלבד לאחר שמחיר הביטקוין חצה לראשונה את רף ה-30 אלף דולר.

4. ביהמ"ש אישר מכירת ישראייר לבי.ג'י.איי

ביום שישי אישר בית המשפט את מכירת חברת ישראייר  לחברת בי.ג׳י.איי של שלום חיים ורמי לוי. בהחלטה נאמר כי מחזיקי האג"ח דחו את הצעת דור אלון  ברוב של 99% וברוב של 75% את הצעתו של יגאל דמרי. מוטי בן משה אף הגיש ערעור לביהמ"ש בטענה כי ניהל כשורה את ההליך כאשר אפשר להתחשב בהצעות שהוגשו אחרי המועד שקבע הנאמן. ההערכות הן שהערעור יידחה בעיקר כשהוא כיוון נגד ההצעה של יגאל דמרי שממילא לא נבחרה.

5. בדיסקונט ברוקראז' צופים "שנה ירוקה" בבורסה

כלכלני דיסקונט ברוקראז' מעריכים, בסקירה מיוחדת שפרסמו לסיכום 2020 ולקראת 2021, כי "במרבית 2021 צפויה להירשם מגמה חיובית חזקה בשוק המניות העולמי ובנכסי הסיכון , על רקע המעבר לצמיחה, הנזילות הגבוהה ותמחור כדאי יותר לעומת נכסים סולידיים". גם בשוק המניות המקומי, מעריכים שם, צפויה שנה "ירוקה". העלייה בשוקי המניות הגלובליים צפויה לתמוך גם בעליית שוק המניות המקומי.