אלקטרה רוכשת שליטה באמנון מסילות לפי שווי חברה של 154 מיליון שקל

תשלם לאמנון סלע, בעלי חברת ההסעות, 79 מיליון שקל עבור 51% מהמניות

איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני
איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני

חברת הפרויקטים והנדל"ן אלקטרה חתמה על הסכם לרכישת השליטה (51%) בחברת אמנון מסילות, הפועלת בתחום הסעות המוני - אחרי שינוי תנאי העסקה ביחס לאלה שעל אודותיהם דווח לפני כשלושה חודשים.

בחודש אוקטובר האחרון סיכמה אלקטרה על רכישת השליטה באמנון מסילות תמורת סכום של כ-150 מיליון שקל, אולם כעת עדכנה החברה - שבשליטת קבוצת אלקו של משפחת זלקינד - כי תשלם כמקדמה לאמנון סלע, בעלי החברה הנמכרת, 79 מיליון שקל בגין המניות הנרכשות, וכי התשלום הסופי בעסקה יתבסס על רווחיה של אמנון מסילות בשנים הבאות.

באלקטרה הסבירו כי שינוי תנאי העסקה נעשה בין היתר אחרי הליך רה-ארגון שבוצע באמנון מסילות טרם חתימת העסקה, וכי היא מבטאת שווי של כ-154 מיליון שקל לחברה הנרכשת. במסגרת ההסכם נקבעה אופציה למוכר ולרוכשת לבצע עסקה גם על יתרת המניות, בתנאים שנקבעו ביניהם.

לפי הנתונים שהציגה אלקטרה, הכנסותיה של אמנון מסילות ב-2019 הגיעו ל-783 מיליון שקל - שיפור של 6% ביחס להכנסות 2018, והרווח הנקי של החברה באותה שנה (2019) עלה ב-20% והגיע ל-42 מיליון שקל.

מחזיקה ב-25% מהזוכה במכרז איילון

באלקטרה מציינים, כי אמנון מסילות, באמצעות החברה הבת אפיקים שירותי תחבורה, מחזיקה בזיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ ומחזיקה בצי של כ-850 אוטובוסים המשמשים כ-200 קווי נסיעה, עם כ-1,400 נהגים, וכן היא מחזיקה בכ-240 כלי רכב אחרים, כולל מיניבוסים.

עוד בידיה של אמנון מסילות 25% מחברת נתיב לעיר, הזוכה במכרז הענק של נתיבי איילון להקמה ותפעול של נתיב מהיר בין נתניה לראשון לציון, בהשקעה מוערכת של כ-2.5 מיליארד שקל, אשר בה מחזיקה אלקטרה בשיעור דומה, לצדן של לפידות קפיטל ודן תחבורה. 

רכישת אמנון מסילות, לפי אלקטרה, "תאפשר להרחיב את המודל העסקי בתחום ההפעלה של פרויקטי תחבורה ולשלב את יכולות הליבה של החברה". לאחר השלמת העסקה תספק קבוצת אמנון סלע שירותי ניהול לחברה הנרכשת, בעיקר באמצעות ערן סלע (בנו של אמנון) כמנהל עסקים ראשי לתקופה מינימלית של חמש שנים. 

את אלקטרה ייצגו בעסקה עוה"ד שרון אמיר, מיטל צימברג לדרמן ונועם שועלי ממשרד נשיץ ברנדס אמיר.

נסגר המימון לפרויקט קריית הממשלה

אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, עוסקת בפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, באספקת שירותים ואחזקה לפרויקטים, בפיתוח והקמת נדל"ן, וכן יש לה פעילות בתחום הזכיינות. עוד עדכנה החברה עם פתיחת השבוע על סגירת מימון פרויקט קריית הממשלה בנתניה בהיקף מצטבר של כ-220 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020 טיפסו הכנסותיה של אלקטרה ב-10% ל-5.65 מיליארד שקל, אולם הרווח הנקי נשחק ביותר מ-40% והסתכם ב-109 מיליון שקל, אחרי שחיקת הרווח התפעולי. השינוי השלילי בדרך לשורה התחתונה נרשם בהשפעת הכנסות חד-פעמיות של כ-120 מיליון שקל שרשמה ב-2019, בעיקר ממכירת פעילות חלוקת גז טבעי. מניית אלקטרה התחזקה בשנה האחרונה בכ-17% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-6.6 מיליארד שקל.