קרן ההשקעות הישראלית Keystone רוכשת 25% בכבל תת-ימי מאירופה להודו

הכבל יעבור דרך ישראל וייפרס לכיוון אילת ומזרחה לכיוון מדינות המפרץ • היקף ההשקעה הכולל בפרויקט עומד על כ-900 מיליון דולר

גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר / צילום: שי שברו
גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר / צילום: שי שברו

קרן ההשקעות Keystone של נבות בר, רוני בירם וגיל דויטש מצטרפת לפרויקט ייחודי עם חברת Cinturion לפריסת רשת סיבים אופטיים חוצה יבשות בהיקף השקעה כולל של כ-900 מיליון דולר, כך מסרה היום החברה.

הקרן רכשה כ-25% מהפרויקט במסגרתו תיפרס רשת סיבים אופטיים מתקדמת על פני כ-20 אלף ק"מ אשר תפתח נתיב תעבורת אינטרנט עולמית שיחבר בין הודו, המזרח התיכון ואירופה. ישראל, אשר מהווה צומת דרכים מרכזית בפרויקט, תחובר ברשת התקשורת המתקדמת למדינות המזרח והמערב.

לדברי החברה הפרויקט הייחודי TEAS) Trans-Europe Asia System) יכלול פריסה רחבה של טכנולוגיית הסיבים האופטיים המתקדמת ביותר (סיבים חשוכים) שתעבור בין 6 מדינות: הודו, מדינות המפרץ, ירדן, ישראל, צרפת ואיטליה ותשמש לחיבור דאטה-סנטרים של חברות ענק וכן חברות טלקום במזרח התיכון. זאת, לצד חיזוק יוזמות טכנולוגיות המידע והמחשוב של החברות הבינלאומיות הגדולות בעולם.

למעשה יונחו שני כבלים מאירופה שיעברו דרך ישראל מזרחה וכבל שני דרך מפרץ אילת. הפרויקט אמור להתחיל בקרוב והנחת הכבל אמורה להסתיים ב-2023.

נזכיר כי כבל תת-ימי נוסף בבעלות גוגל וטלקום איטליה שנקרא בלו ראמאן מתוכנן להתחבר גם כן מאיטליה להודו דרך מפרץ אילת. במקטע הקרקעי שלו זכתה בזק.

נבות בר, מנכ"ל Keystone מבר כי "הקרן זיהתה את הפוטנציאל הרב שטמון בתשתיות העתיד ונכנסה לעסקת ענק בשיתוף החברות המובילות בתחום. מדובר בהשקעה יוצאת דופן, שנעשתה בתקופת נרמול היחסים של ישראל עם מדינות ערב המאפשרת קידום מהיר של הפרויקט. בין השותפים של Keystone בפרויקט, קצינים בכירים לשעבר בצבא האמריקאי, משקיעים בריטיים, משקיעים ממדינות המפרץ וישראלים".