לאומי פרטנרס יוצאת לעסקאות אקוויטי גם בחו"ל ב-Co Invest עם גופי השקעה זרים

חברת ההשקעות הודיעה כי היא "חוברת לבלקסטון ומשקיעה 100 מיליון שקל בבנק NIBC ההולנדי", כאשר בנוסף החברה "משקיעה 80 מיליון שקל בחברת התוכנה Paycor האמריקאית שבבעלות אייפקס העולמית"

השקעות   / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
השקעות / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

לא רק הגופים המוסדיים יוצאים להשקעות בחו"ל, גם זרוע ההשקעות הריאליות ובנקאות ההשקעות של בנק לאומי מרחיבה את פעילות ההשקעות שלה שמעבר לים ל-Co Invest באקוויטי. לאומי פרטנרס, שכבר יצאה לחו"ל בהשקעות בנדל"ן, הודיעה היום (ב') כי היא "מתרחבת לחו"ל", כשהיא "חוברת לקרנות בינלאומיות ומשקיעה 180 מיליון שקל בבנק הולנדי ובחברת תוכנה אמריקאית".

על-פי הודעת לאומי פרטנרס, שאת השקעותיה מנהל יובל זעירא, חברת ההשקעות "חוברת לבלקסטון ומשקיעה 100 מיליון שקל בבנק NIBC ההולנדי", כאשר בנוסף החברה "משקיעה 80 מיליון שקל בחברת התוכנה Paycor האמריקאית שבבעלות אייפקס העולמית".

לדברי זעירא, "ההשקעות משתלבות באסטרטגיה של לאומי פרטנרס לגוון את תיק ההשקעות שלנו גם מבחינה גיאוגרפית", כשהוא מציין כי זה נעשה "תוך שיתוף-פעולה עם גופי ההשקעה המובילים בעולם". עוד הוא מסר בהקשר זה כי "משבר הקורונה מייצר פעילות גלובלית ערה של מיזוגים ורכישות, ואנו בבחינה מתמדת של ההזדמנויות בתחום זה".

ההשקעות של לאומי פרטנרס, שהתמקדה עד כה בהשקעות בישראל, לא נעשות לבד אלא כחלק מקבוצת משקיעים. כך, פייקור מדווחת היום על השקעה בהיקף כולל של כ-270 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בהובלת נויברגר ברמן וQIA, ושכוללת גם את פרנקלין טמפלטון, Teca Partners וקלירברידג'. עוד מציינים בלאומי לגבי פייקור שהיא חברת תוכנה לניהול משאבי אנוש ושכר, כי ההשקעה שלאומי בכללה נעשית "במסגרת סבב אחרון לפני הנפקה בהשתתפות משקיעים מובילים, ובהם קרן ההשקעות הממשלתית של קטאר".

גם בעסקה "בבנק הדיגיטלי ההולנדי" חוברת לאומי לבלקסטון ש"הגיעה בחודש יולי האחרון להסכם עם NIBC על עסקה לרכישת כל מניות הבנק במזומן ובסכום של למעלה ממיליארד אירו". בשני המקרים לאומי פרטנר יחזיק באחוזים בודדים ומעטים מכל אחת משתי חברות היעד בעסקה, לצד משקיעים גדולים יותר.

מנכ"ל לאומי פרטנרס הוא אבי אורטל, שמונה לתפקיד לפני כשנתיים. לאורך השנים לאומי פרטנרס בלטה בשלל עסקאות ריאליות טובות שעשתה בשוק המקומי, כאשר בארץ לאומי פרטנרס מובילה את העסקאות בעצמה והיא לא "מצטרפת" לעסקה שאחרים מובילים. ככל הנראה היקף ההון של החברה עומד על סדר גודל של כ-3 מיליארד שקל.