על רקע העלייה בתחלואה: הבכירים שלא שלחו את הילדים לביה"ס

נפתלי בנט, משה בר סימן טוב וד"ר שרון אלרעי פרייס צייצו כי החליטו להשאיר את הילדים בבית על רקע הזינוק בתחלואה • מספר המאומתים עמד אתמול על 8,308 בני אדם • הממשלה תדון היום בהחמרת ההגבלות

לימודים בקפסולות בישראל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov
לימודים בקפסולות בישראל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

בעוד שהתחלואה מזנקת, והממשלה מתמהמהת בהחמרת ההגבלות וסגירת בתי הספר, ישנם בכירים במערכת הבריאות וחברי כנסת שלא מחכים להחלטות.

כך, ח"כ נפתלי בנט ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב צייצו היום כי הם לא שלחו את ילדיהם לבית הספר. אתמול אמרה גם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס כי בנה נשאר בבית. אצלם, כך נראה, הילדים כבר בגיל מתאים, והם גם יכולים, שלא כמו הורים רבים אחרים, להרשות זאת לעצמם במקביל לעבודה.

בנט האשים את נתניהו בעלייה החדה בתחלואה בגל השלישי והמליץ לא לשלוח את הילדים לבתי הספר: "לראשונה מבחירה, לא אשלח את ילדיי היום לבית הספר. כך אני ממליץ לכם. ברמת תחלואה כזו שנובעת מפחדנות של נתניהו וגנץ לאכוף באופן דיפרנציאלי בערים אדומות, ומכישלון ניהולי בהכנסת חולי המוטציה הבריטית לארץ ללא בדיקות, הממשלה הובילה אותנו לסגר שלישי. רואים את הסוף - שמרו על עצמכם!". 

בר סימן טוב כתב כי "אני מקבל הרבה שאלות מחברים בעניין הלימודים. היום לא שלחנו את הילדים לבית הספר, למרות שהם פתוחים, בגלל העליה המשמעותית מאוד בתחלואה בארץ בכלל ובירושלים בפרט. אני חושב שמעולם התחלואה לא הייתה מפושטת כפי שהיא כעת. אני מבין שלא כולם יכולים לעשות זאת, אך מבחינתנו נראה שאם לא נעשה צעד כזה, יש סיכוי גבוה שנמצא עצמנו בבידוד תוך ימים". 

ד"ר פרייס סיפורה אתמול בראיון ל"103FM" לגולן יוכפז וענת דוידוב כי היא החליטה שלא לשלוח את בנה ללימודים. "הייתה לנו ממש התלבטות בלילה עם הבן בי"א, והחלטנו שהוא לא יילך", אמרה פרייס. "יש תחלואה אדירה בתוך מערכת החינוך ואני חושבת שאנשים שיוכלים לשבת במשרד החינוך או השר גלנט, שיכולים להגיד שיש רק 1.5% ומערכת החינוך היא גורם מגן, פשוט לא מסתכלים על הנתונים שכרגע התחלואה במשרד החינוך היא 42% מהתחלואה בישראל, שזה כמובן יותר גדול מגודלם של הילדים באוכלוסייה".

מספר המאומתים עמד אתמול על 8,308 בני אדם, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-7.6%. אתמול גם התבצעו מספר שיא של בדיקות - 110,813. מספר החולים הקשים ירד ב-28, ועומד כעת על 764 בני אדם, מתוכם 183 מונשמים. 3,445 בני אדם מתו מהמגפה עד כה. 

היום תתקיים ישיבת ממשלה שבה יוצגו נתוני התחלואה הגדלים ותעלה הצעת משרד הבריאות להטלת סגר חריף, שכולל את סגירת כל מערכת החינוך. בעוד ששר הבריאות יולי אדלשטיין דוחף לקבלת המתווה, וראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בגישה זו, חלק מהמפלגות החרדיות, שר החינוך יואב גלנט והשר יזהר שי מתנגדים. שי אף כופר בניתוח הנתונים של משרד הבריאות וטוען כי הם שגויים.