משרד הבריאות: "אין תוקף לדרכון ירוק שלא יונפק על-ידינו"

המוסדות המחסנים מיהרו להציע דרכונים ירוקים למתחסנים מטעמם • משרד הבריאות מיהר להדגיש: "כל תעודה המעידה על התחסנות נגד קורונה (דרכון ירוק) שאינה רשמית של משרד הבריאות - אין לה כל תוקף" • מנכ"ל משרד הבריאות: "אין להפיץ שום תעודה דומה ע"י שום גוף ובוודאי שלא לתת הבטחה או הטבות"

מבצע החיסונים באיכילוב / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
מבצע החיסונים באיכילוב / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

הדרכון הירוק, שהפך להיות טריגר לא מבוטל עבור המתחסנים נגד קורונה, שדרכו יוכלו לקבל זכויות כמו פטור מבידוד וכניסה למוסדות תרבות וספורט, הפך להיות טריגר גם עבור המוסדות המחסנים, שמיהרו להציע דרכונים ירוקים למתחסנים מטעמם. לאור זאת, משרד הבריאות מדגיש כי "כל תעודה המעידה על התחסנות נגד קורונה (דרכון ירוק) שאינה רשמית של משרד הבריאות - אין לה כל תוקף".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הפיץ מכתב לכל מנהלי בתי החולים ומנכ"לי הקופות במטרה להבהיר כי בעקבות פרסומים שונים, "דרכון ירוק" יופץ אך ורק על-ידי משרד הבריאות, "כתעודה ממשלתית אחידה, ואין להפיץ שום תעודה דומה על-ידי שום גוף ובוודאי שלא לתת הבטחה או הטבות, שייקבעו באופן מרכזי".

בין השאר הופץ מוקדם יותר כי בית החולים רמב"ם יספק "אלפי תגים מגנטים לכל המתחסנים שיוכלו לשמש בעתיד כתו ירוק". את התגים, כך פורסם, תנפיק חברת סינאל מיקנעם ב"פרויקט שעלותו עשרות אלפי שקלים".

אלא שגם בדיון שנערך בנושא הדרכון הירוק בוועדת החוקה הובהר כי מאגר הזכאים לתו הירוק יהיה אך ורק במסגרת משרד הבריאות וקופות-החולים, וגם כך הכרטיסים שינופקו ו/או דרכון ירוק שיהיה זמין דרך אפליקציית הרמזור שתכלול גם שירותים נוספים.