ראש לשכת עורכי הדין תוקף את הממשלה: "בריאות עורכי הדין אינה הפקר"

עו"ד אבי חימי תוקף את הממשלה נוכח כוונתה להורות על סגר מלא ולהותיר את מערכת המשפט פתוחה - לטענתו "על מזבח משפטו של ראש הממשלה"

עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין / צילום: דרור סיתהכל
עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין / צילום: דרור סיתהכל

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, תוקף את הממשלה נוכח כוונתה להורות על סגר מלא ולהותיר את מערכת המשפט פתוחה, לטענתו, "על מזבח משפטו של ראש הממשלה".

"בריאותם של עורכי הדין אינה הפקר, ואם הוחלט על סגר מלא, הוא חייב לכלול גם את בתי המשפט, אליהם מגיעים מדי יום מאות ואלפי עורכות ועורכי דין, לצד מתדיינים ואזרחים", טוען חימי.

חימי מוסיף כי מדובר ב"מצב לא הגיוני בעליל בו משביתים את המשק באופן מלא, אך ממשיכים להפקיר ולסכן את בריאותם של עורכי הדין והציבור הרחב, ולהקריב אותם על מזבח משפטו של ראש הממשלה".

בכוונת לשכת עורכי הדין לפעול לשינוי ההחלטה של הממשלה. לעמדתה, יש לקיים דיונים רק בהסכמת הצדדים.

נזכיר כי במהלך הסגר הראשון פעלה מערכת המשפט במתכונת חירום, כך שהתקיימו דיונים דחופים בלבד. במהלך הסגר השני וגם בתקופה זו הדיונים בבתי המשפט מתקיימים כרגיל.

בקרב ציבור עורכי הדין ואף בתוך לשכת עורכי הדין הדעות חלוקות בנוגע להשארת מערכת המשפט פתוחה במצב התחלואה הנוכחי. יש מי שמעוניינים להמשיך ולהתפרנס, ויש מי שסבורים כי פעילות בתי המשפט מסכנת את בריאות עורכי הדין שלא בצדק.

עו"ד אילן בומבך, חבר המועצה הארצית וראש פורום בתי המשפט בלשכת עורכי הדין, אמר לגלובס כי "הודעת ראש הלשכה תמוהה ואינה מייצגת את עמדת עורכי הדין. בכל מגזר אחר נלחמים כדי לעבוד ולהתפרנס. בנוסף לכך, זה עניין חשוב שכלל לא נדון במועצה הארצית. לא ברור מכוח מה ראש הלשכה יוצא בהכרזה כזאת נגד הרצון והאינטרס של עורכי הדין".

לעומת זאת, עו"ד ציון אמיר, חבר המועצה הארצית בלשכה, סבור כי "ההחלטה להשאיר את מערכת המשפט פתוחה נראית לצערי שרירותית ולא מוצדקת. יש הליכים משפטיים שיכולים לחכות לבירור עד לסיום הסגר. אני יכול להבין ולהצדיק פתיחה של מערכת המשפט לרשימה סגורה של דיונים המחייבים דיון מיידי. מצב אחר מעמיד בסיכון את עורכי הדין".