השופט בדימוס גורן מסרב להמשיך בהליך הבוררות גרטנר-גרטלר: "לא אוכל לבודד עצמי מרגשותיי"

לדברי נשיא המחוזי בדימוס אורי גורן, "מאחר שאחד הצדדים בבוררות זו פעל לכאורה נגד הבורר באופן קשה - אין שופט או בורר מסוגל לפעול באופן אובייקטיבי בחריצת הדין בסכסוך בו מעורב אותו צד"

השופט בדימוס אורי גורן / צילום: שלומי יוסף
השופט בדימוס אורי גורן / צילום: שלומי יוסף

"מאחר שאחד הצדדים בבוררות זו פעל לכאורה נגד הבורר באופן קשה, אין שופט או בורר מסוגל לפעול באופן אובייקטיבי בחריצת הדין בסכסוך בו מעורב אותו צד" - כך כותב נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס אורי גורן לבית המשפט. זאת לאחר שהשופטת יהודית שבח ביקשה לקבל את עמדתו בנוגע לאפשרות לחייב אותו להמשיך בבוררות המיליארדרים בין האחים משה ומנדי גרטנר לאיש העסקים והיהלומן דן גרטלר, בוררות אותה ניהל ב-11 השנים האחרונות.

גורן מוסיף כי "מכל מקום, אני לא אוכל לבודד עצמי מרגשותיי בעניין זה", ומציין כי הבוררות החסויה הפכה לתקשורתית, בניגוד למוסכם בתנאי הסכם הבוררות.

השופט גורן התפטר מהבוררות רגע לפני שעמד למסור את פסק הבוררות, לאחר שהתקיימו 72 דיונים, נשמעו עדים מחו"ל, נכתבו 10,000 עמודי פרוטוקול, הצדדים הגישו סיכומים, והושקעו מיליוני שקלים בהליך. גורן התפטר בעקבות הגילוי לפיו האחים גרטנר ביקשו מהחוקר הפרטי צביקה נווה לאסוף מידע אודותיו, לטענת גרטלר - על-מנת לפסול את פסק הבוררות, היה ויינתן נגדם.

גורן היה מזועזע מהגילוי והרגיש כי הוא לא יכול ולא רוצה לפסוק בתיק. לאור המצב שנוצר, הסכימו שני הצדדים להתפטרות, ועל כן האפשרות שהעלתה סגנית הנשיא חריגה מאוד ולא התבקשה על-ידי הצדדים.

מי שפנה לבית המשפט בבקשה למנות בורר חליפי אחר לאחר התפטרותו של גורן הם האחים גרטנר, המיוצגים על-ידי עורכי הדין אלקס הרטמן ממשרד ש. הורביץ ורון ברקמן. דן גרטלר, המיוצג על-ידי עורכי הדין ד"ר דורי קלגסבלד ובעז בן-צור, התנגד למינוי בורר חליפי וביקש כי ההליכים יימשכו בין כותלי בית המשפט לאור ההתנהלות של האחים גרטנר