חולדאי הציג ארבע מועמדות ברשימה; הכריז כי יפעל למנות 50% נשים

המועמדות החדשות ברשימת הישראלים הן החוקרת פרופ' קרין נהון; ח״כ לשעבר עו״ד עינב קאבלה; אשת החינוך קארן טל ומנכ״לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בת״א עדי צברי • חולדאי פנה לבוחרי כחול לבן: "זה לא אתם טעיתם - זה המנהיג שלכם טעה"

רון חולדאי / צילום: שלומי יוסף
רון חולדאי / צילום: שלומי יוסף

רון חולדאי הציג הערב ארבע מועמדות לרשימת מפלגת הישראלים לכנסת ה-24, והכריז כי יפעל למנות 50% נשים ברשימה לכנסת ובתפקידים מקצועיים.

המועמדות החדשות ברשימת הישראלים: החוקרת פרופ' קרין נהון; ח"כ לשעבר עו"ד עינב קאבלה; אשת החינוך קארן טל ומנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בת"א עדי צברי.

"רשימת הישראלים תורכב מאנשי ביצוע, כאלה שלא רק מדברים אלא בעיקר עושים ויעשו למען הציבור הישראלי כולו", אמר חולדאי. "רשימת הישראלים תהיה רב-גונית, מאוזנת ומייצגת. כזו שהחברה הישראלית כולה, תוכל להזדהות איתה, תוכל להאמין לה ותוכל להאמין בה".

לבוחרי כחול לבן אמר: "זה לא אתם טעיתם - זה המנהיג שלכם טעה. יש לכם בית, מפלגת הישראלים". חולדאי מציג בכך את הקו העיקרי של המפלגה הפונה למאוכזבי גנץ, ירושה שעליה מתחרים כמעט כל המפלגות בדרך לבחירות.

חולדאי לא הצהיר על מיקומן ברשמה של המועמדות החדשות, אך על פניו נראה כי אין מדובר בשוברות שוויון, דמויות מוכרות שיביאו את רשימת הישראלים למקום גבוה יותר או מספר מנדטים דו ספרתי.

המרשימה מכולן היא פרופ' קרין נהון, חברה בקבינט התקשוב הממשלתי, ראשת תת-הועדה הלאומית בנושא בינה מלאכותית ואתיקה, שייצגה בעבר את ישראל באו"ם בוועדת המדע והטכנולוגיה. היא מכהנת כחברת-סגל בביה"ס לממשל ובביה"ס לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, פרופ׳-חברה נלווית בבית הספר למידע באוניברסיטת וושינגטון וכן משמשת נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי. היא בת זוגו של השר לשעבר מהליכוד מיכאל איתן.

ח"כ לשעבר עו"ד עינב קאבלה, לשעבר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, היא חברה לשעבר בוועדת חוקה, חוק ומשפט. קארן טל, היא אשת חינוך, מייסדת עמותת "תובנות בחינוך" ולשעבר מנהלת בית הספר 'ביאליק-רוגוזין', שעבר מהפך וצמיחה מחודשת בתקופת ניהולה, כלומר תל אביבית מהסביבה המוכרת לחולדאי.

עדי צברי, מנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בתל אביב, ממקימי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, היא עוד אישיות מקורבת לחולדאי. היא שמשה בעבר כראש מטה השר גלעד ארדן במשרד להגנת העורף.

חולדאי סיכם גם עם אלוף במיל' דן הראל על הצטרפותו להנהגת המפלגה. לפי הודעת חולדאי הוא ישובץ בצמרת רשימת הישראלים ויהיה שותף להנהגתה.

הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר, שירת בצה״ל 35 שנים, במהלכן שימש בין השאר ראש אגף מבצעים, נספח צה״ל לארצות הברית, ואלוף פיקוד הדרום. לאחר פרישתו מהצבא, כיהן הראל כמנכ"ל משרד הביטחון, מנכ"ל משרד התחבורה יו"ר נתיבי אילון ויו"ר רכבת ישראל.

מהראל נמסר: ״החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד למה שקורה מישראל שאני אוהב. מצאתי בית שבו אוכל לשרת את מדינת ישראל בהתאם לערכיי. זוהי החלטה אישית משמעותית אבל מתחייבת - אי אפשר לתת למצב הנוכחי להימשך״.

בסביבת חולדאי אומרים כי בימים הקרובים יוצגו עוד דמויות שיצטרפו לרשימה לצד ניסנקורן וארבעת הנשים שהוצגו היום.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של רון חולדאי: "הדרך של כחול לבן מנעה סיפוח, את סגירת בתי המשפט, פגיעה בדמוקרטיה ושלטון יחיד בתקופה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. הדרך של הישראלים מונעת מתל אביב ראש עיר במשרה מלאה".