נתניהו לבית המשפט: שומר על זכותי לחסינות, מבקש לדחות את הדיון בשבוע הבא

רה"מ הגיש בקשה לדחיית הדיון שנקבע לשבוע הבא, במסגרתו הוא חויב להתייצב בביהמ"ש • בתוך בקשת הדחייה, סנגורי נתניהו מוסיפים כי הוא שומר על זכותו להגיש בקשה מחודשת לחסינות • כזכור, נתניהו ויתר לפני כשנה על חסינותו, לאחר שהבין כי אין לו רוב לכך

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יניב נדב, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יניב נדב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (ד') בצהריים, באמצעות סנגוריו בעז בן-צור ועמית חדד, בקשה לדחיית הדיון שנקבע לשבוע הבא, במסגרתו חויב נתניהו להתייצב בבית המשפט ולמסור את תשובתו לאישומים נגדו בתיק האלפים. בתוך בקשת הדחייה, מוסיפים סנגוריו של נתניהו כי הוא שומר על זכותו להגיש בקשה מחודשת לכנסת, ולטעון כי עומדת לו זכות לחסינות על-פי חוק חברי הכנסת.

כזכור, נתניהו ויתר לפני כשנה על חסינותו, לאחר שהבין כי אין לו רוב לכך. כעת יטען נתניהו כי תיקון כתב האישום, שלטענת הפרקליטות הוא טכני במהותו, מהווה שינוי נסיבות והופך למעשה לכתב אישום חדש, הדורש הנחה על שולחן יו"ר הכנסת ואשר מאפשר לו להגיש בקשת חסינות מחדש בתוך 30 יום ממועד תיקון כתב האישום.

בהודעה לבית המשפט נכתב כי "למען הסדר הטוב, יוער כי בימים אלה נבחנת המשמעות המשפטית הנודעת לתיקון כתב האישום ביחס ל'חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם'". עוד נכתב בהודעה כי נתניהו "שומר על טענותיו בנושא".

יש להעריך כי האסטרגיה של נתניהו היא להגיש בקשה בתוך 30 יום לתיקון כתב האישום, אך לא לאפשר לכנסת הנוכחית לדון בבקשה שלו, כיוון שהרוב נגד החסינות מוצק וברור. נתניהו עשוי לטעון כי בשל העובדה שהכנסת פוזרה ויוצאת לפגרה, היא אינה רשאית לדון בבקשתו, ומשום כך על הכנסת ה-24 לדון בבקשתו. נתניהו מקווה שבכנסת הבאה תהיה רוב לבקשת החסינות שלו.

בנוגע לבקשת דחיית הדיון, נתניהו טוען כי בשל העומס הרב שנובע מהטיפול בתיק, וכן עקב התפרצות נגיף הקורונה שגרמה לבידוד של מספר עורכי דין מצוות ההגנה, בית המשפט מתבקש לדחות את הדיון בעוד שלושה שבועות.

מטעם פרקליטי נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה לא ביקש חסינות. ההתייחסות של פרקליטי ראש הממשלה לעניין החסינות היא עניין טכני שבא בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים: האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על-פי חוק דיון מחודש בכנסת? טרם התקבלה לכך תשובה, ועל כן ראש הממשלה לא דן בעניין. כידוע, בכתב האישום הישן ראש הממשלה ויתר על החסינות על אף שעמדה לו הזכות לכך, וזאת בניגוד לקמפיין התקשורתי המטעה שטען כי הוא לא יוותר על החסינות".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.