גם החברות האיתנות נערכות לסגר: מקס מוציאה חלק ניכר מעובדיה להדממה של שבוע

על פי הערכות חברת כרטיסי האשראי תוציא סדר גודל של כשליש מעובדיה להדממה של חמישה ימי עבודה על חשבון ימי חופשה • השירותים ללקוחות והמוקדים ימשיכו לפעול כרגיל

רון פאינרו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רון פאינרו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הסגר החדש שיוחל בימים הקרובים מאיים להשפיע על אופן הפעילות גם של החברות היציבות והאיתנות. חברת כרטיסי האשראי מקס, שבניהול רון פאינרו, תוציא חלק ניכר מעובדיה ל"חופשה מרוכזת" וזאת בשל הוראות הסגר החדשות.

לפי שעה צפויה מקס להוציא עובדים רבים להדממה מרוכזת של חמישה ימים מתוך השבועיים סגר (כלומר, חופשה של שבוע עבודה שלם), על ימי החופשה של העובדים. כפי הנראה מדובר על חופשה מרוכזת של סדר גודל של כשליש מעובדי החברה, כאשר פעילויות המוקד והשירותים ללקוחות יוותרו ללא שינוי וימשיכו לפעול כרגיל.

סביר שמקס אינה היחידה שתנקוט בפיתרון הזה, אלא הסנונית הראשונה, וזאת כפי שקרה במהלך הסגר הראשון, כשסגירת חלק ניכר מהפעילות המשקית הביאה להוצאת עובדים רבים לחופשות, חלקן גם ללא שכר. נדגיש כי במקס לא מדובר על חופשה ללא שכר, אלא הדממה על חשבון ימי חופשה. בנוסף החברה תאפשר לעובדים שיצטרכו "צבירה שלילית" של ימי חופשה לטובת ההדממה, כך שהיא לא תפגע בשכרם.

במאי 2020, כחלק מהמשבר הכולל שאחז במשק ושהשפיע גם על חברות איתנות אחרות, שתוצאותיהן הכספיות נפגעו, מקס אף פיטרה כ-3.5% מעובדיה. לפי שעה לא נראה כי מתוכנן גל פיטורים נוספים במשק, אך סביר שמקס לא תהיה היחידה שנוקטת במהלכים כגון הוצאת עובדים להדממה, בשל הסגר שיכלול מגבלות קשות על התניידות העובדים ויכולתם להגיע למקום העבודה.