מנהיגי הציבור החרדי-הליטאי הנחו מנהלי תלמודי תורה לסגור את שעריהם

שני הרבנים המובילים בציבור החרדי-הליטאי, הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, הנחו ביממה האחרונה מאות מנהלי תלמודי תורה ומוסדות חינוך לסגור את שעריהם בשבוע הבא בהתאם לדרישות הסגר

הרב חיים קנייבסקי / צילום: שוקי לרר
הרב חיים קנייבסקי / צילום: שוקי לרר

שני הרבנים המובילים בציבור החרדי-הליטאי, הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, הנחו ביממה האחרונה מאות מנהלי תלמודי תורה ומוסדות חינוך לסגור את שעריהם בשבוע הבא בהתאם לדרישות הסגר.

המוסדות הונחו לשלוח עם התלמידים חומר לימודי לבתיהם, שכן ברובם המכריע אין אשרות של לימוד דיגיטלי מרחוק. ההנחיות נמסרו לאחר הודעת הרב קנייבסקי מאמש על הצורך להישמע להנחיות ולהגבלות במלואן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים עם ינקי קנייבסקי, נכדו של הרב קנייבסקי, ושמע ממנו על ההנחיה. נתניהו ביקש להעביר לרב את הנתונים אודות התחלואה הקשה בקורונה בציבור החרדי ובעיקר במערכת החינוך החרדי. הרב קנייבסקי קיבל בימים האחרונים תדרוכים מרופאים וגורמי מקצוע ובהם רופאו הפרטי.

בתוך כך, סגן שר החינוך מאיר פורוש פרסם הודעה על ציוד מוסדות חינוך חרדים בעשרות אלפי מכשירי טלפון סלולריים "כשרים" עבור תלמידיהם ללימוד מרחוק. את מכשירי הטלפון עצמם ירכשו באופן עצמאי המוסדות החרדים ויזכו על כך, ואת חבילות התקשורת ירכוש משרד החינוך באמצעות מכרז מרכזי של מנהל הרכש.
.