בשר | בלעדי

יבואני בשר מאיימים: המכרז התעכב, ומחירי הבשר יעלו ב-12%

לידי גלובס הגיעו טענות של יבואני בשר וגורמים ברשתות המזון על עיכוב של כחודשיים במכרז חלוקת המכסות הפטורות ממכס של בשר טחון טרי משרד הכלכלה

סטייק, בשר, בקר / אילוסטרציה: שאטרסטוק
סטייק, בשר, בקר / אילוסטרציה: שאטרסטוק

האם הבשר הטרי שנמכר ברשתות המזון צפוי להתייקר? לידי גלובס הגיעו טענות של יבואני בשר וגורמים ברשתות המזון על עיכוב של כחודשיים במכרז חלוקת המכסות הפטורות ממכס של בשר טחון טרי משרד הכלכלה. על הרקע הזה הם מאיימים עתה כי מחיר הבשר הטחון צפוי להתייקר בכ-12%.

לטענת אותם יבואנים, המכרז במסגרתו מחלוקות מכסות פטורות ממכס ליבוא בשר טרי של משרד מתקיים בדרך כלל בחודש נובמבר, אולם השנה המכרז נדחה והסתיים רק אתמול (ד'). היבואנים מאיימים כי משום שללא הפטור ממכס שמציע המכרז הם יידרשו לשלם מכס, הייקור יגולגל לכיסו של הצרכן הסופי.

לפני כארבעה חודשים ועדת המכסות במשרד הכלכלה נקטה סנקציות נגד מספר חברות מזון בטענה כי ביצעו הפרות בהליך התחרותי ליבוא בשר, וביניהן רשת רמי לוי שיצאה בחריפות נגד הדרישה לחלט את מחצית מערבויותיה במכרז בסכום של כ-2.6 מיליון שקל.

אז גם ביקר מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר, את ההפרות וציין כי "המכסות צריכות להגיע לציבור הצרכנים במחיר מופחת ואנו ננקוט יד קשה כלפי יבואנים המפרים את התחייבותם במסגרת ההליך התחרותי".

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה לפרסום בגלובס: "תהליך ההקצאה החל ובתוך מספר ימים תתכנס ועדת המכסות לחלוקה לזוכים במכרז. העיכוב נבע מנסיון לתקן הפרות שהתגלו במכרז קודם ושחייבו שינוי תנאי המכרז על מנת להבטיח שההנחה במחיר תגולגל באופן מלא לצרכן הסופי. עיכוב זה לא אמור להביא לעליית מחיר".