לידיעת הנוסעים: איך אומרים הצהרת בריאות בערבית?

וגם: מצנח הזהב, חילופי דורות בחברת הטכנולוגיה סופרקום, ופיל באלינג'ר מונה למנכ"ל חברת אינפינידט העוסקת בפתרונות אחסון נתונים

נתב"ג. חובה למלא את הצהרת הבריאות / צילום: מיכל רז חיימוביץ
נתב"ג. חובה למלא את הצהרת הבריאות / צילום: מיכל רז חיימוביץ

בחודשים האחרונים הנוסעים לחו"ל פוגשים מציאות חדשה שכוללת גם טופסולוגיה: הנהלים שקבע משרד הבריאות מחייבים את כל הנוסעים למלא 24 שעות לפני טיסתם חזרה לישראל, טופס הצהרת בריאות מקוון שנמצא באתר הממשלתי GOV. והנה מגיע האבסורד: בשעה שכחמישית מתושבי ישראל הם מהחברה הערבית, ובימים אלה החברה הערבית מהווה חלק ניכר מהנוסעים לחו"ל - דגש על פתיחת איחוד האמירויות לתייר הישראלי - הטפסים מונגשים בשתי שפות בלבד - עברית ואנגלית.

אתר Gov מציע אמנם בארבע שפות, כולל רוסית וערבית, אלא שעם המעבר למילוי הטופס שהוא חובה עבור כל הנוסעים, ההיצע מצטמצם לשתי שפות בלבד. מי שהעברית או האנגלית אינן שגורות בפיו - בעיה שלו. התוצאה, כפי שמדווחות חברות התעופה היא של נוסעים שמגיעים לטיסה מבלי שמילאו את הטופס ולקנסות שהחברות סופגות בעקבות זאת.

וזה לא הכול, טענות אחרות שהשמיעו הנוסעים הן שהטפסים, אלה שקיימים כאמור באתר הממשלתי - אינם מונגשים, כלומר שלא ניתן לשנות את הרקע, להגדיל פונטים או לעבור לאפשרות הקראה. התלונות לא נעצרות בכשל השפה או הנגישות: בלבול נוסף עליו מלינים הנוסעים הוא באישור שהם אמורים לקבל לטיסה לאחר מילוי הטופס. עם סיום מילוי הפרטים הנדרשים מתקבלת הודעה "הטופס מולא בהצלחה" אלא שגם אם האדם לא מורשה לטוס, למשל אם הוא מצהיר שיש לו חום - הוא רואה את הכיתוב הזה ויגלה רק לקראת הטיסה שהטופס אולי מולא בהצלחה, אבל כאן היא נעצרת. את הבאג  אפשר לפתור בדמות "וי" ירוק שמוכר מטפסים אחרים שהציבור מכיר על טהרת הפשטות המתבקשת.

גלובס פנה למשרד הבריאות וחזר עם בשורה: "בסוף השבוע צפויים לעלות לאוויר טפסי הנוסע היוצא והנכנס בערבית וברוסית". במשרד ביקשו לציין כי "האתר מתורגם לשפות אלו ולאנגלית עוד מחודש אוגוסט". באשר לסוגיית ה"וי הירוק" מציינים כי זה "ישתנה בגרסאות עתידיות". ומה באשר לנגישות? ממשרד הבריאות נכון לסגירת הכתבה, טרם התקבלה תגובה. אנחנו נמשיך לעקוב.

מיכל רז-חיימוביץ'

מצנח הזהב (1):

עושה קאמבק: גדי לסין, מנכ"ל שטראוס לשעבר, חוזר לשוק ההון. לסין, שניהל את ענקית המזון והמשקאות שבשליטת משפחת שטראוס בין השנים 2009-2018, הצטרף לדירקטוריון חברת הלוגיסטיקה והשילוח אוריין שבשליטת המנכ"ל חן למדן. לסין (54) פרש מראשות שטראוס בחודשי הקיץ של 2018 באופן לא מתוכנן, בשל מצבו הרפואי, אחרי שבתקופת כהונתו כמנכ"ל החברה רשמה צמיחה משמעותית בהיקפי פעילותה.

במקביל לצירופו של לסין עדכנה אוריין על התפטרותה מהדירקטוריון של קרנית גולדווסר, אחרי קצת פחות משלוש שנים מאז החלה בתפקיד של דירקטורית בלתי תלויה. גולדווסר כיהנה במשך כמה שנים כחברת מועצת תל אביב, ומשמשת בשנים האחרונות כיועצת בתחום איכות הסביבה.

אביב לוי

מצנח הזהב (2):

חילופי דורות בחברת הטכנולוגיה סופרקום: המנכ"ל הוותיק אריה טרבלסי (63) יפרוש בחודש הבא לאחר עשור בתפקיד ויוחלף על ידי בנו, אורדן טרבלסי (36), שמכהן כיום כמנהל הפעילות באמריקה. בן נוסף, ברק טרבלסי, מכהן כמנהל חטיבה בחברה.

שירי חביב ולדהורן

 פיל באלינג'ר מונה למנכ"ל חברת אינפינידט העוסקת בפתרונות אחסון נתונים.  באחרונה שימש באלינגר כסמנכ"ל בכיר וכמנהל מרכז הנתונים של Western Digital. לצידו מונה אלון רוזנשיין לסמנכ"ל הכספים של החברה.

חדשות טובות:

הקונסוליות הישראליות בניו יורק ובלוס אנג'לס יערכו אירוע מקוון בשת"פ עם האקדמיה האמריקאית לקולנוע, שיוקדש לקולנוע הישראלי, ויוקרנו בו סרטים ישראליים לצד פאנלים עם יוצרים.