120 אלף מנות חיסון ראשונות של מודרנה נחתו בארץ; חצי מיליון נוספות יגיעו עד פברואר

לפי מידע שהגיע לגלובס זהו משלוח ראשון מבין ארבעה האמורים להגיע בשבועות הקרובים • חברת פייזר הסכימה להקדים עוד חיסונים שהיו אמורים להגיע רק במהלך פברואר ומרץ - כבר לשבועות הקרובים

מתחסנים לקורונה כיכר רבין ת"א / צילום: איל יצהר
מתחסנים לקורונה כיכר רבין ת"א / צילום: איל יצהר

משלוחי חיסוני הקורונה לישראל יימשכו בקצב המהיר. היום הגיעו לכאן 120 אלף מנות חיסון ראשונות של חברת מודרנה, ולפי מידע שהגיע לגלובס זהו משלוח ראשון מבין ארבעה האמורים להגיע בשבועות הקרובים. בסך הכל אמורות להגיע כחצי מיליון מנות עד השבוע הראשון של פברואר. מעל מיליון חיסוני פייזר יגיעו החל מהשבוע הבא בשלושה או ארבעה משלוחים. 

בנוסף, חברת פייזר הסכימה להקדים עוד חיסונים שהיו אמורים להגיע רק במהלך פברואר ומרץ כבר לשבועות הקרובים. קרוב ל-4 מיליון חיסונים של פייזר כבר הגיעו, ורוב רובה של המחצית הראשונה שלהם כבר ניתנה. מתוכה כמעט 70% ניתנו לבני 60 פלוס, והיתר לצוותים רפואיים, לכוחות הביטחון, ולקבוצות סיכון - וגם ללא שייכים להן שניצלו קריאות להתחסן ולנצל מנות חיסון לפני שייזרקו.

הפרופסור איתמר גרוטו, סמנכ"ל משרד הבריאות, אמר היום לעידן קוולר בגלי צה"ל כי לפי המידע שברשותו, עד לסוף חודש מרץ, או לכל היותר באפריל, יחוסנו כל הנדרשים לכך בישראל - משמע בין 6 ל-7 מיליון ישראלים.

משמעה של התחזית האופטימית הזו, אם תתממש, היא כי ישראל תוכל באביב לצאת ממגבלות הקורונה באופן כמעט מלא.

בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס אמרה בדיון שהתקיים בוועדת החוקה: "התחזית של החולים הקשים החמירה יותר ממה שצפינו ואנחנו בקטסטרופה. אנחנו במגפה דוהרת עם מעל 8,000 מאומתים ליום, כשלפני 10 ימים היינו עם כ-600 חולים קשים וקריטיים, והיום עלינו ב-300. בנתונים הללו המספרים מוכפלים כל שבועיים.

"לפני חודש היינו במצב רמזור ש-20% בישובים אדומים וכתומים והיום 20% בירוק וצהוב. זו מגפה משתוללת והמספרים עוד יעלו. הגרף בעוד שבועיים יהיה כפול מהיום.

"לפעילות ספורטיבית אפשר לצאת ללא הגבלת מרחק רק לא ביציאה ברכב לצורך כך. אני מבינה את הצורך בהפגת בדידות לקשישים, אך דווקא בתקופה זו זה מסוכן להם, לקחת ולשים אותם יחד, כבר ראינו הדבקות שהן כמו אש בשדה קוצים בבתי אבות גם אם כבר החלו להתחסן".

בהתייחסה לשאלת חברי הוועדה האם הסגר יימשך יותר משבועיים אמרה כי אין לדעת, וכי היא מקווה שלא אך זה תלוי בתחלואה. עוד הוסיפה כי "הפעם הזו שונה כי נכנס אלמנט החיסונים. אנחנו מחסנים ביעילות גבוהה".