טוויטר חסמה לצמיתות את החשבון של דונלד טראמפ

הרשת החברתית הודיעה כי אחרי בחינה מדוקדקת החליטה להשעות לצמיתות את החשבון בשל "סכנה להמשך הסתה לאלימות"

דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Patrick Semansky
דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Patrick Semansky

יומיים לאחת שהשעתה את חשבון הטוויטר הפרטי של הנשיא טראמפ לזמן מוגבל של 12 שעות, הרשת החברתית סגרה לצמיתות את החשבון. טוויטר הסבירה את ההחלטה בכך שלאחר בחינה מדוקדקת של הציוצים בחשבון של טראמפ היא החליטה להשעות לצמיתות את החשבון בשל "סכנה להמשך הסתה לאלימות".

זה היה יום סוער לטראמפ. בעוד שהוא הודיע בטוויטר כי הוא אינו מתכוון להשתתף בטקס ההשבעה שלנשיאות של ג'ו ביידן ב­־20 בינואר, הקריאות להדחתו בבית הנבחרים נכנסו להילוך גבוה יותר כאשר בכירים במפלגה הדמוקרטית אמרו כי ייתכן שכבר בימים הקרובים יתחיל התהליך. לדמוקרטים הצטרף חבר בית נבחרים רפובליקאי ראשון, בן סאס, שהצהיר בפומבי כי הוא עשוי לתמוך בהליך ההדחה שכן לטענתו טראמפ "הפר את שבועתו" לתפקיוד ולעם האמריקאי.

החשבון החסום של טראמפ בטוויטר / צילום: צילום מסך
 החשבון החסום של טראמפ בטוויטר / צילום: צילום מסך

סגירת החשבון מגיעה לאחר המתקפה על בניין הקפיטול בוושינגטון, שהתרחשה זמן קצר לאחר עצרת שבה טראמפ שילהב את ההמונים, טען שוב שהבחירות זויפו, וקרא ללכת להפגין מול גבעת הקפיטול הסמוכה ולהשמיע שם את קולם. "לעולם לא תזכו במדינה שלנו בחזרה באמצעות חולשה", אמר טראמפ בנאומו. "אתם צריכים להראות כוח ולהיות חזקים. אנו באים לדרוש שהקונגרס יעשה את הדבר הנכון ויספור רק את האלקטורים אשר הציגו מועמדותם באופן חוקי. אני יודע שכל מי שנמצא כאן יצעד תיכף לגבעת הקפיטול על מנת להשמיע את קולותיכם, באופן מסודר ופטריוטי".

חמישה בני אדם מתו בהמהומות בקפיטול. כולל שוטר שמת מפצעיו ואישה שנורתה על ידי המשטרה בתוך בניין הקונגרס.

השימוש בחשבונות הרשמיים של הממשל האמריקאי יוגבלו

בהקשר לחשבונות האחרים מהם טראמפ מצייץ, החשבון הרשמי של הנשיא POTUS@ וכן החשבון הרשמי של הבית הלבן WhiteHouse@ לא יושעו בשלב זה, אך השימוש בהם יוגבל. לא נמסר כיצד החשבונות יוגבלו. טוויטר הבהירה בנוסף כי אם יתברר שטראמפ יפתח חשבון אישי אחר כדי להתחמק מהאיסור, גם חשבון חדש זה יהיה נתון להשעיה.

כמה שעות לאחר שנודע כי החשבון האישי נחסם, טראמפ צייץ מהחשבון הרשמי של נשיא ארה"ב POTUS@ כי "כפי שאמרתי זמן רב, טוויטר הלכה והרחיקה בדחיקת חופש הביטוי, והלילה עובדי טוויטר תיאמו עם הדמוקרטים והשמאל הרדיקלי להסיר את החשבון שלי מהפלטפורמה שלהם כדי להשתיק אותי ואותכם - 75 מיליון הפטריוטים הנהדרים שהצבעתם לי".

טראמפ המשיך ואמר כי בשלב זה הוא מנהל משא ומתן עם אתרים אחרים, ובקרוב מאוד הוא יפרסם "הודעה גדולה בקרוב". בהודעה נכתב גם כי הנשיא בוחן את אופציות לבנות פלטפורמה חדשה כבר בעתיד הקרוב.

מספר דקות לאחר מכן הציוצים נמחקו.