אביסרור משה ובניו תקים 223 יח"ד במסגרת מכרז של דירה להשכיר באשקלון

חברת הבנייה זכתה במכרז להקמת פרויקט לשכירות ארוכת טווח בשכונת אגמים באשקלון • 121 יחידות דיור מיועדות להשכרה

הדמיה של פרויקט דיור להשכיר באשקלון / צילום: 3DDESIGN
הדמיה של פרויקט דיור להשכיר באשקלון / צילום: 3DDESIGN

החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל, הודיעו היום על זכייתה של חברת הבנייה אביסרור משה ובניו במכרז להקמת פרויקט לשכירות ארוכת טווח בשכונת אגמים בדרום העיר אשקלון.

הפרויקט כולל כ-223 ‏‏‏‏‏‏יחידות דיור בבנייה רוויה של 4, 7 ו-9 קומות בתמהיל דירות מגוון. 121 יחידות דיור מיועדות להשכרה ארוכת טווח במודל דירה להשכיר - השכרה ארוכת טווח למשך 15 שנים, כאשר 50% מיחידות הדיור יושכרו בשכ"ד מופחת והיתר בשכ"ד קבוע ומפוקח. 102 יח"ד נוספות ניתן יהיה להעמיד למכירה בשוק החופשי עם השלמת בנייתן. הפרויקט הוא חלק מתוכנית להקמת רובע מגורים חדש בחלקה הדרומי של אשקלון בהיקף של כ-5,000 יח"ד.

דירה להשכיר מכתיבה גם בפרויקט באשקלון את מפרט הבנייה, מפרט התחזוקה ונוסח הסכם השכירות. החברה הזוכה במכרז מחויבת לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה של 15 שנים (תקופת השכירות הכוללת), באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי דירה להשכיר.

דירה להשכיר הוקמה ב-2014 ע"י שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, במטרה לשווק פרויקטים להשכרה ארוכת טווח, בניסיון להציע חלופה לזוגות צעירים ולשוק המגורים כולו. החברה משווקת במכרזים קרקעות מדינה מתוכננות, ללא מחיר מינימום. הקבלן הזוכה מקים את הפרויקט ומחויב להשכיר את הדירות בשוק החופשי למשך 20 שנה, תוך מתן אפשרות לשכירות ארוכת טווח, במחיר קבוע וידוע מראש. שש שנים לאחר הקמתה, מציגה דירה להשכיר פחות מ-10 אלף דירות ששיווקה - מהן כ-7,500 דירות בלבד המיועדות להשכרה ארוכת-טווח. יתר הדירות הוקצו למכירה. יש לציין כי מתוך הדירות ששווקו מאוכלסות רק 1,130, השאר נמצאות בבנייה או בהליכי מכרז.

מנכ"ל דירה להשכיר, יאיר טל: "מודל השכירות ארוכת הטווח של דירה להשכיר יוצר אלטרנטיבה אטרקטיבית לשוכרים לטווח ארוך הנהנים מכל היתרונות של דירה בבעלות - ודאות, יציבות וחווית מגורים איכותית - ללא צורך בבעלות עליה ותוך אפשרות ליהנות מגמישות מלאה שמאפשר מודל מגורים זה, יתרון המקבל משנה תוקף דווקא כיום בתוך אי הוודאות לאור המשבר במשק והקשיים שחווים רבים בכל הקשור למשכנתאות שנלקחו על ידם לאור אי היציבות בשוק העבודה".