ורייזון דוחה סגירת רשתות דור שלישי, ובישראל יש המעודדים מכך

ענקית הטלקום האמריקאית הודיעה כי היא דוחה את סגירת הרשת הישנה שתכננה למועד בלתי ידוע • בישראל הדעות חלוקות

אנטנות סלולריות / צילום: shutterstock
אנטנות סלולריות / צילום: shutterstock

ענקית הטלקום האמריקאית ורייזון הודיעה כי היא מעכבת את סגירת רשת הדור השלישי שלה, וזאת בניגוד להבטחותיה בעבר שתעשה כן ב-2018 וב-2019. ההודעה של ורייזון מסקרנת מפני שכאחת מחברות התקשורת הדומיננטיות בעולם, החברה מכירה בכך שהמהלך לא פשוט כפי שחשבה, וזה קרוב לוודאי ישמש מפעילים בכל העולם וגם בארץ שיצאו נגד כוונת משרד התקשורת לסגור את הרשתות בישראל ב-2025.

רשתות הדור השלישי נסגרות מפני שהמפעילים מתקשים לתפעל 3 רשתות במקביל, בנוסף לרשתות הדור הרביעי והחמישי, והן לצורך הקצאת תדרים מחדש לטובת הדורות המתקדמים. רשתות הסלולר הישנות משמשות לטובת דיבור ומשמשות בשימושים רבים כמו גלאים, שערים וכו'. ככל שהמעבר לדור הרביעי מתקדם ומוטמע, הדיבור עובר במקביל להיות מבוסס VOICE על גבי דור רביעי LTE (VOLTE), והשימוש בדור השלישי לטובת הדיבור הולך ומתמעט, וכך מתאפשרת הסגירה שלו.

בישראל הדעות חלוקות בנושא, כאשר מצד אחד ישנן חברות ששמחות על המהלך של משרד התקשורת וטוענות כי עד 2025 כפי שקבע יש מספיק זמן היערכות. מנגד יש חברות הסבורות כי עדיף שהמשרד לא יתערב וייתן לחברות לסגור את הרשתות הישנות בהתאם לשיקוליהן.

אחת הבעיות המורכבות בישראל בעניין זה היא השימוש של המגזר החרדי בטלפונים ישנים בדור השלישי, כך שסגירת הרשתות תפגע בהרבה מהמשתמשים שייאלצו להחליף טלפון. יחד עם זאת, משך הזמן שניתן צפוי להיות מספיק ארוך כדי שהרוב המוחלט של הטלפונים הישנים יוחלף בחדשים.

בישראל, נזכיר, הנושא נמצא תחת שימוע שפרסם משרד התקשורת.