מורגן סטנלי הגדיל חשיפה לערך הביטקוין דרך מניית מיקרוסטרטג'י שזינקה 170% ב-2020

ההחזקה של בנק ההשקעות האמריקאי במניות חברת הבינה העסקית, שהשקיעה יותר ממיליארד דולר ברכישות ביטקוין בשנה שעברה, שווה כיום כ-420 מיליון דולר • מחיר הביטקוין זינק ב-40% מתחילת 2021 - וביום שישי שבר את שיא כל הזמנים, כשהתקרב לרמה של 42 אלף דולר

מיקרוסטרטג'י / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto
מיקרוסטרטג'י / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto

בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי הגדיל בשנה האחרונה את ההחזקה שלו במניות חברת הבינה העסקית MicroStrategy לשיעור הקרוב ל-11% ממניותיה - ובכך הגדיל גם את החשיפה שלו לערכו של מטבע הקריפטו המוביל ביטקוין. מחיר הביטקוין עלה ביום שישי האחרון לשיא כל הזמנים שלו, כשטיפס עד לרמה של 41,941 דולר. מאז תחילת שנת 2021 זינק מחיר הביטקוין ביותר מ-40%.

על פי דיווח של מורגן סטנלי לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) ביום שישי האחרון, הבנק החזיק בסוף דצמבר 2020 ב-792,627 מניות של מיקרוסטרטג'י - כלומר, 10.9% ממניות החברה. שווי ההחזקה הזאת נאמד ב-420 מיליון דולר, על פי מחיר המניה בסוף יום המסחר האחרון בבורסת נאסד"ק.

בשבוע הראשון של 2021 עלתה מניית מיקרוסטרטג'י ב-37% - שיעור קרוב לזה שבו זינק מחיר הביטקוין באותו שבוע. לשם השוואה, מדד הבנצ'מרק של שוק המניות האמריקאי, S&P 500, עלה באותו שבוע 1.8% בלבד. שווי השוק הנוכחי של מיקרוסטרטג'י הוא יותר מ-4.9 מיליארד דולר.

מניית מיקרוסטרטג'י נהנתה מזינוק שנתי של 172% בשנת 2020 - שנה שבה דיווחה החברה כי השקיעה סכום מצטבר של יותר ממיליארד דולר ברכישות ביטקוין. מייקל סיילור, המנכ"ל והמייסד של מיקרוסטרטג'י, שמפגין בשנה האחרונה תמיכה מובהקת בביטקוין, פנה בחודש שעבר בציוץ טוויטר אל אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, ובו המליץ לו שגם חברת הרכב החשמלי בראשותו תתחיל להשקיע בביטקוין.

לצד מורגן סטנלי, עם המחזיקים הגדולים במניות מיקרוסטרטג'י נמנות גם חברות ההשקעות בלקרוק, ואנגארד ו-First Trust Advisors, על פי מידע שנאסף על ידי בלומברג.

עוד מניות נהנו מזינוק הביטקוין

מיקרוסטרטג'י אינה המניה היחידה שמאפשרת חשיפה לערך הביטקוין. בשבוע שעבר פרסמנו בגלובס סקירה של מניות, רובן של חברות אמריקאיות וקנדיות, שנהנו ב-2020 מתשואות שנתיות של מאות או אלפי אחוזים, בזכות הקשר של עסקי אותן חברות לביטקוין ולמטבעות הקריפטו.

הסיבה העיקרית לנסיקה של מניות כאלה בשנה שעברה היא שלא קיימות כיום אפשרויות רבות להיחשף אל הביטקוין בשוקי המניות, כל עוד אין קרן סל מבוססת ביטקוין שתאפשר למשקיעים מוסדיים או קמעוניים להיכנס להשקעה כזאת בקלות.

בין המניות הבולטות בחשיפה שלהן לביטקוין, נמצאת מניית חברת כריית הביטקוין הקנדית Hive Blockchain, השלימה ב-2020 זינוק שנתי של 2,416% - ובשבוע הראשון של 2021 זינקה בעוד 40%.

לעומתה, מניית חברת הפינטק האמריקאית Square, שאותה מוביל מייסד ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, רשמה ב-2020 זינוק שנתי של 248%, אחרי שגם היא דיווחה בשנה שעברה על השקעה משמעותית של 50 מיליון דולר ברכישת ביטקוין. מתחילת 2021 עלתה מניית סקוור בעוד כ-11%.