תחילתו של שת"פ מופלא? מקורות תמכור טכנולוגיות מים לבחריין

חברת מקורות תחתום בימים הקרובים על עסקה ראשונה לאספקת טכנולוגיות להתפלת מים מליחים לבחריין • במקורות מעריכים כי העסקה היא שלב ראשון בשיתוף פעולה עסקי המתרקם בין מקורות לבין רשויות המים בבחריין ובאיחוד האמירויות, בהיקף כספי שנתי של מיליוני דולרים

מתקן התפלה אשדוד "מקורות" / צילום: נפתלי הילגר
מתקן התפלה אשדוד "מקורות" / צילום: נפתלי הילגר

חברת מקורות תחתום בימים הקרובים על עסקה ראשונה לאספקת טכנולוגיות להתפלת מים מליחים לבחריין. העסקה צפויה להיחתם מול רשות המים והחשמל של בחריין וקדמו לה פגישות עבודה שנערכו בין מנכ"ל מקורות אלי כהן והיו"ר מרדכי מרדכי. במקורות מעריכים כי העסקה היא שלב ראשון בשיתוף פעולה עסקי המתרקם בין מקורות לבין רשויות המים בבחריין ובאיחוד האמירויות, בהיקף כספי שנתי של מיליוני דולרים.

כהן גם ביקר לאחרונה באיחוד האמירויות לצורך מו"מ עם גורמים ממשלתיים בדובאי בנושא טכנולוגיות מים. במקורות אומרים כי באמירויות ובבחריין מתעניינים בין היתר, בטכנולוגיות להתפלת מים, בטכנולוגיות לבקרת איכות מים, במערכות שיאפשרו צמצום פחת (כגון דליפות מים) וכן במערכות לניהול מערכת המים, אינטגרציה ושירותי ניהול טכניים. במקורות אומרים כי התרשמו מאד מהרמה המקצועית של מהנדסי המים בחברות המים הממשלתיות במפרץ.

הנושא הבוער ביותר עבור מדינות המפרץ הוא התפלת מים מליחים לחקלאות ולשתייה. אחת מבעיות התשתית הגדולות של בחריין היא איכות המים. מי הברזים, מליחים ומזוהמים ומקורם בעיקר מבארות שאיכות המים בהן ירודה. לכן מי השתיה הם רק מבקבוקים מיובאים, והממלכה מוציאה הון ניכר על כך. התעשיה והחקלאות סובלות מאיכות המים. מפעלים שהמים שותפים בהליך היצור בהם או חלק ממרכיבי המוצרים, בנו מתקני סינון יקרים ובחקלאות התוצרת נחשבת ירושה בשל כך. שר הכלכלה הבחרייני שביקר בארץ בחודש שעבר, זאיד בין ראשיד א-זיאני, אמר אז ל"גלובס" כי תחום זה הוא אחד מאלה שארצו מתכוונת לקדם במיוחד בשיתוף עם הידע הישראלי הנרחב והניסיון שנצבר כאן.